Części i regeneracja

2 miesiące temu  10.05.2019, ~ Administrator   

Brak ładowania w alternatorze? Oto możliwe przyczyny

Schemat budowy alternatora (źródło: AS-PL)

Alternator jest prądnicą prądu przemiennego i służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. Prąd w alternatorze jest wytwarzany w nieruchomych uzwojeniach stojana poprzez wirujące pole magnetyczne wirnika. Stosowany jest on powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych – ładuje akumulator. Współczesne alternatory sterowane są sygnałami cyfrowymi, dlatego kontrola ich jakości wymaga zastosowania najnowocześniejszych maszyn. Pierwszy alternator skonstruował w 1891 r. i opatentował Nikola Tesla.

Alternator składa się m.in. z: koła pasowego, obudowy przedniej, łożyska przedniego oraz jego blokady, wirnika, łożyska tylnego, uzwojenia, obudowy tylnej, prostownika, regulatora napięcia i osłony alternatora. Brak ładowania w alternatorze może być spowodowany różnymi przyczynami.

Zużycie szczotek i pierścieni ślizgowych
Stan ten jest wynikiem nacisku sprężyn i prądu...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony