- Choć w przypadku klientów indywidualnych zainteresowanie kupnem nowego samochodu rzeczywiście spada, firmy nadal chętnie kupują auta do swoich flot i co ważne – coraz częściej wybierają rozwiązanie w postaci usług długoterminowego wynajmu floty – zauważa Artur Sulewski, dyrektor handlowy LeasePlan Fleet Management.
Co jest powodem tak szerokiego zainteresowania firm usługami sektora CFM (car fleet management)? W trudnych czasach kluczowe znaczenie dla klientów ma minimalizacja ryzyka związanego z zarządzaniem flotą i możliwość przeniesienia go na dostawcę. Równie ważnym argumentem dla przedsiębiorców jest brak konieczności zamrażania własnych środków finansowych. Co więcej, raty wynajmu stanowią koszt uzyskania przychodu – zmniejszają podstawę opodatkowania, poprawiając tym samym płynność finansową firmy.
Są to solidne argumenty, które trafiają do firm z sektora MSP. Oferta długoterminowego wynajmu pojazdów budzi ich coraz większe zainteresowanie. Małe i średnie przedsiębiorstwa (z flotą liczącą kilka/kilkanaście samochodów), korzystając z usługi wynajmu długoterminowego, nie są już traktowane jak klient detaliczny i coraz częściej korzystają z takich samych usług i rabatów jak floty duże.
Ubiegły rok rynek flotowy zamknął kilkuprocentowym wzrostem. Optymistyczne są również prognozy na rok 2013.
- W zależności od sytuacji gospodarczej wzrost sektora CFM może oscylować wokół stabilnych 10% – prognozuje Artur Sulewski.
Trudna sytuacja polskiego rynku motoryzacyjnego nie przekłada się na kryzys w branży leasingowej. Mimo że producenci aut odnotowują spadek sprzedaży, liczba klientów firm wynajmujących pojazdy stale wzrasta.
Komentarze (0)