Części i regeneracja

miesiąc temu  07.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Buczenie przy dużej prędkości. Wibracje. Utrata mocy. Kilka historii rozwiązanych

Autodata, wiodący dostawca informacji technicznych w branży motoryzacyjnej, udostępnia sprawdzone przez producentów rozwiązania częstych problemów występujących w pojazdach. 

Ford Kuga
Odgłos buczenia/huczenia dochodzący z przodu pojazdu przy jeździe z dużą prędkością
Pytanie: W ramach przeglądu w naszym warsztacie znajduje się Ford Kuga z 2014 roku, którego właściciel skarży się na odgłos buczenia/huczenia dochodzący z przedniej części pojazdu podczas jazdy z prędkością powyżej 120 km/godz. Słyszeliśmy go w trakcie jazdy próbnej, ale w warsztacie nie możemy zlokalizować usterki. Czy inni właściciele tego pojazdu zgłaszali problem z odgłosem buczenia/huczenia?
Odpowiedź: Tak, znany nam jest problem z odgłosem buczenia/huczenia występujący w modelach Ford Kuga. Jego przyczyną jest zbyt duży odstęp pomiędzy owiewką przedniej szyby a przednią szybą. Prowizorycznie uszczelnij owiewkę przedniej szyby i przednią szybę za pomocą taśmy (rys. 1.1). Wykonaj jazdę próbną – jeżeli odgłos już nie występuje, usuń taśmę i wymontuj owiewkę. Dokładnie oczyścić powierzchnie styku owiewki przedniej szyby i przedniej szyby. Nałóż butylową taśmę uszczelniającą, dostępną w dziale części Ford, na owiewkę przedniej szyby w pokazany sposób (rys. 1.2). Zamontuj owiewkę przedniej szyby tak, aby butylowa taśma uszczelniająca dotykała przedniej szyby. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona.

Jaguar XE
Świeci się lampka ostrzegawcza systemu ABS
Pytanie: Jeden z klientów przyjechał do naszego warsztatu Jaguarem XE z 2016 roku, w którym świeci się lampka ostrzegawcza systemu ABS, a w pamięci usterek komputera sterującego systemu ABS zanotowano kody usterek C0031 i C0034. Wymieniliśmy obydwa czujniki liczby obrotów koła systemu ABS z przodu i przez jakiś czas samochód działał bez zarzutu, lecz wrócił do warsztatu z tymi samymi kodami. Czy przychodzą wam do głowy jakieś inne przyczyny usterki, zanim wymienimy czujniki liczby obrotów koła po raz kolejny?
Odpowiedź: Tak, słyszeliśmy o opisanym problemie, który dotyczy wszystkich modeli Jaguar XE wyprodukowanych w latach 2016-2018. Przyczyną jest przeciek wody do czujnika obrotów koła systemu ABS z przodu spowodowany nagromadzeniem się wody. Aby zapobiec gromadzeniu się wody w płytce wspornikowej przedniego hamulca, wywierć otwór odpływu wody w odpowiednim miejscu w tylnej części płytki wspornikowej przedniego hamulca. Zastosuj przyrząd regulacyjny, dostępny w dziale części Jaguar, aby upewnić się, że został wywiercony w odpowiednim miejscu (rys. 2.1). Do zrobienia otworu odpływu wody użyj wiertła 6 mm, upewniając się, że nie wystaje więcej niż 64 mm z uchwytu. Zamontuj nowy czujnik obrotów przednich kół systemu ABS i powtórz czynności po drugiej stronie. Powinno to zaradzić usterce.

Jeep Cherokee
Wibracje w pojeździe podczas przyspieszania
Pytanie: Do naszego warsztatu zgłosił się właściciel Jeepa Cherokee z 2015 roku, który skarży się na występowanie wibracji podczas przyspieszania przy prędkości 16-32 km/godz. Czuliśmy je podczas jazdy próbnej, ale po powrocie do warsztatu nie możemy znaleźć przyczyny ich występowania. Czy inni właściciele tego pojazdu zgłaszali taki problem?
Odpowiedź: Tak, problem ten był już zgłaszany i dotyczy on modeli Jeep Cherokee z napędem na cztery koła i 9-stopniową przekładnią automatyczną wyprodukowanych przed 12.09.2016 r. Przyczyną wibracji jest wadliwa konstrukcja przednich wałków napędowych. Sprawdź przednie wałki napędowe, jeżeli zamontowano wałek napędowy typu 1, wymień go na nową wersję typu 2 (rys. 3.1). Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została naprawiona

Citroën C4 Cactus
Utrata mocy silnika, świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika
Pytanie: Mamy kłopot ze zdiagnozowaniem problemu z utratą mocy silnika w samochodzie marki Citroën C4 Cactus z 2014 roku. Świeci się lampka ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci usterek komputera sterującego zapisano kod usterki P0172. Zamieniliśmy sondę lambda na pochodzącą z podobnego samochodu, ale nic się nie zmieniło. Prosimy o pomoc.
Odpowiedź: Opisana usterka występuje w modelach Citroën C4 Cactus 1,2 z kodem silnika HMZ (EB2) produkowanych do 2.11.2014 r.(RPO 13873). Jej przyczyną jest zamontowanie czujnika ciśnienia o nieprawidłowej specyfikacji w kolektorze ssącym. Sprawdzić kod daty produkcji na czujniku ciśnienia w kolektorze ssącym (rys. 4). Jeżeli jest wcześniejszy niż 140609, zamontuj nowy czujnik ciśnienia. Usuń kod usterki. Po zakończeniu naprawy wykonaj jazdę próbną, aby upewnić się, że usterka została usunięta.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony