Części i regeneracja

ponad rok temu  17.11.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Budweg: Jesteśmy dumni z naszych produktów. Oferta wysokiej jakości zacisków hamulcowych i części zamiennych

O-ringi Budweg zostały przetestowane przez Duński Instytut Technologii

Na motoryzacyjnym aftermarkecie firma Budweg jest doskonale znana z wysokiej jakości regenerowanych zacisków hamulcowych. Wysoki poziom jakości i know-how dotyczy również szerokiego asortymentu części zamiennych.

Jedną z podstawowych strategii biznesowych firmy Budweg jest szybkie i niezawodne dostarczanie części zamiennych. Obecnie asortyment zacisków hamulcowych i przeznaczonych do nich części zamiennych pokrywa 98% parku samochodów osobowych w Europie, co oznacza ponad 4200 modeli zacisków hamulcowych oraz 2400 referencji części zamiennych. Obszerny katalog produktów Budweg i szybkie dostawy cieszą się wysokim uznaniem klientów. Do tego wszystkiego dochodzi kolejna kluczowa wartość dodana w postaci wysokiego poziomu jakości, który pozwala unikać niepotrzebnych zwrotów reklamacyjnych oraz nieprzyjemnych sytuacji w warsztacie, wynikających z niezadowolenia kierowców. Nie jest tajemnicą, że firma Budweg w produkcji stosuje wyłącznie najwyższej klasy materiały i najnowocześniejsze procesy.

W produkty wkładamy naszą markę oraz reputację
Budweg dąży do najwyższego poziomu jakości w każdym obszarze. Dotyczy to między innymi procesów produkcyjnych, wsparcia klientów i stosowanych materiałów. Robimy wszystko, by zapewnić niezmiennie najwyższą jakość na rynku, dlatego logo Budweg można znaleźć na wszystkich elementach gumowych przeznaczonych do zacisków hamulcowych, oczywiście tylko gdy jest to możliwe.
Jesteśmy bardzo dumni z naszych produktów. W przypadku jakości i bezpieczeństwa nie korzystamy ze skrótów. Konstruujemy i wytwarzamy własne narzędzia, stanowiska badawcze. Standardy jakościowe znacząco przekraczają te, które oferują inne produkty dostępne na aftermarkecie. Jednak najważniejsze jest zadowolenie naszych klientów, które wynika z jednego z najniższych na aftermarkecie poziomu reklamacji, stale utrzymującego się na poziomie poniżej 0,3%.

Niedoceniana guma
W przypadku części, takich jak zaciski hamulcowe, bardzo łatwo skupić się wyłącznie na elementach metalowych, ponieważ dominują w gotowym produkcie. Niemniej jednak bez elementów gumowych części mechaniczne praktycznie nie mogłyby właściwie działać. Okazuje się, że właśnie elementy gumowe mają kluczowe znaczenie, dlatego przykładamy szczególną wagę do odpowiedniego doboru stosowanych w naszych produktach elementów opartych na gumie, czyli uszczelek i o-ringów. W celu uzyskania pewności, że stosujemy gumę o odpowiednich parametrach, nasze o-ringi poddaliśmy badaniom w Duńskim Instytucie Technologii. Zostały one przeprowadzone na o-ringach niepoddanych i poddanych starzeniu w płynie hamulcowym i temperaturze 150°C na 70 godzin przed rozpoczęciem testów. Zarówno o-ringi niepoddane, jak i te poddane postarzeniu wykazały wyjątkowo dobre właściwości w zakresie twardości, wytrzymałości na rozciąganie, wydłużenia i kompresji. Stosowany materiał gumowy ma bardzo duże znaczenie nie tylko ze względu na ogólną trwałość i niezawodność zacisku hamulcowego. Elementy te mają również istotny wpływ na działanie zacisku, co dotyczy w szczególności o-ringów stosowanych na tłoczkach hamulcowych.
O-ringi stosowane w zacisku hamulcowym mają przekrój kwadratowy i specyficzne właściwości w zakresie deformacji. Właściwości te pozwalają cofnąć się tłoczkowi hamulcowemu, to znaczy wrócić do wyjściowej pozycji spoczynkowej po zakończeniu hamowania. Funkcja płynnego cofania się tłoczka hamulcowego w znacznej mierze zależy od właściwego poziomu tarcia pomiędzy o-ringiem a powierzchnią roboczą cylinderka. Dzięki temu tłoczek hamulcowy może bezproblemowo poruszać się przy jednoczesnym zachowaniu wymaganej szczelności.
– O-ring o przekroju kwadratowym należy do najważniejszych elementów zacisku hamulcowego, dlatego kluczowe znaczenie mają odpowiednie parametry i właściwości uszczelniacza – wyjaśnia Bertel Ravn, dyrektor techniczny firmy Budweg.
Należy podkreślić, że firma zainwestowała mnóstwo środków i czasu w optymalizację elementów gumowych. Dlatego na uszczelnieniach gumowych stosowanych w zaciskach oraz w zestawach naprawczych zacisków nadrukowane jest logo Budweg. Dzięki temu klienci zawsze mają pewność, że w zaciskach hamulcowych stosowane są charakteryzujące się odpowiednimi parametrami, najwyższej jakości elementy gumowe.

Skonstruowane pod kątem trwałości
Budweg stawia na najwyższe standardy jakościowe nie tylko w przypadku elementów wykonanych z gumy. Również wysokiej jakości obróbka i zabezpieczenie powierzchni, takie jak twardy chrom stosowany w większości tłoczków hamulcowych, oraz odpowiednio dobrane smary oparte na silikonie eliminują tarcie czy korozję, zmniejszając tym samym koszty obsługi.
Jak wiadomo, wytrzymałość każdego mechanizmu determinuje jego najsłabszy element. Dlatego na krytycznych tulejkach prowadzących stosujemy hermetyczną powłokę z chemicznego niklu. W ten sposób zapobiegamy przemieszczaniu się korozji z mniejszych elementów na większe.

Poradniki wideo
Bezproblemową i bezpieczną eksploatację mogą zapewnić jedynie części zamienne najwyższej jakości, należy również pamiętać, że na właściwe działanie zacisków hamulcowych przez wiele lat ma wpływ także poprawnie przeprowadzony montaż. Mechanicy obsługujący zaciski hamulcowe muszą pamiętać o wielu szczegółach. W ramach wsparcia przygotowaliśmy kilka filmów poświęconych najbardziej powszechnym procedurom serwisowania zacisków hamulcowych. Zostały one umieszczone są na kanale YouTube Budweg, tym samym dostęp do najlepszych praktyk można uzyskać nawet przez smartfona.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Tłoczek hamulcowy Budweg pokryty twardym chromem. Logo Budweg jest nadrukowane na każdym elemencie gumowym
Niezastąpiony o-ring o przekroju kwadratowym do tłoczka zacisku hamulcowego
Niezastąpiony o-ring o przekroju kwadratowym do tłoczka zacisku hamulcowego
Na kanale YouTube firmy Budweg znaleźć można przydatne filmy poradnikowe

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony