Castrol wprowadził na rynek nowy olej silnikowy typu combi o niskiej lepkości, zatwierdzony do użytku w pojazdach marek BMW, Mercedes-Benz, Porsche i Volkswagen.
Castrol Edge 0W-30 LL jest odpowiedni do pojazdów z silnikami benzynowymi, wysokoprężnymi i hybrydowymi. Został zaprojektowany tak, aby spełniać najnowsze specyfikacje wymagane przez nowoczesne silniki, w których producent pojazdu zaleca stosowanie środka smarnego 0W-30 o specyfikacji ACEA C3 lub wcześniejszej.
Castrol Edge 0W-30 LL spełnia najnowsze wymagania branżowe czterech aprobat producentów OEM: BMW Longlife-04, MB-Approval 229.31/ 229.51, Porsche C30 i VW 504 00/ 507 00. Nowy środek smarny przeznaczony jest również do stosowania w specyfikacjach MB 229.52 (dla pojazdów Mercedes-Benz).
Olej został zaprojektowany tak, żeby sprostać wielu wyzwaniom związanym z nowoczesnymi silnikami, pomaga zapewnić lepszą oszczędność paliwa, wydajność w niskich temperaturach i ochronę przed zużyciem. Podczas gdy mniejsze, mocne silniki gwarantują lepszą oszczędność paliwa, częstsze stosowanie turbodoładowania może zwiększyć ciśnienie wewnątrz silnika. Do 10% osiągów silnika może zostać utracone w wyniku tarcia, wpływając na moc i marnując paliwo. Castrol Edge 0W-30 LL zmniejsza tarcie, zwiększa wydajność i redukuje emisję szkodliwych substancji.
Zdarzenia przedwczesnego zapłonu przy niskiej prędkości (LSPI) mogą również wystąpić, gdy mniejsze silniki z turbodoładowaniem poddawane są dużym obciążeniom przy niskich prędkościach obrotowych. Zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej może nastąpić przedwcześnie, powodując nadmierne ciśnienie w cylindrach, prowadząc do zwiększonego hałasu silnika, a w skrajnych przypadkach do katastrofalnego uszkodzenia. Castrol Edge 0W-30 LL spełnia wszystkie wymagania testów LSPI, znacznie zmniejszając ryzyko wystąpienia takich zdarzeń.
Najnowsza pozycja w portfolio Edge dostępna jest w opakowaniach 1- i 5-litrowych.
Komentarze (0)