Firma Castrol została partnerem technicznym PRZ Racing Team – projektu młodych konstruktorów z politechniki rzeszowskiej, którzy swoim bolidem startują w najtrudniejszych na świecie zawodach inżynierskich dla studentów – Formula Student.
Rzeszowski team wyścigowy to grupa studentów kierunków technicznych, których połączyła wspólna pasja do motoryzacji oraz chęć stawienia czoła nowym wyzwaniom.
- Bardzo się cieszymy, że Castrol – synonim motosportu na najwyższym poziomie – będzie wspierać ten projekt – mówi Bartosz Zborowski, prezes Studenckiego Koła Naukowego Formuła Student Politechniki Rzeszowskiej. - Realizacja naszego ambitnego celu wymaga poświęcenia i ciągłego doskonalenia umiejętności – zarówno teoretycznych, jak i praktycznych. Dzięki zaangażowaniu firmy Castrol zespół otrzyma nie tylko pomoc techniczną, lecz także będzie mógł korzystać z wieloletniego doświadczenia producenta środków smarnych w motosporcie.
Formula Student to organizowane od kilkunastu lat zawody kierowane do studentów uczelni technicznych z całego świata. Na różnych torach – nieraz tych samych, na których odbywają się wyścigi Formuły 1, studenci z najlepszych szkół wyższych prezentują zaprojektowane i skonstruowane przez siebie bolidy. Maszyny zostają poddane serii testów statycznych i dynamicznych, a inżynierowie największych firm technicznych oceniają innowacyjność, trwałość oraz funkcjonalność zaproponowanych rozwiązań. Pod uwagę brane są także umiejętności prezentacji i tworzenia biznesplanu, przygotowanie projektu bolidu, jego kosztorysu oraz uzasadnienie zastosowanych technologii i rozwiązań. W lipcu studenci z Politechniki Rzeszowskiej startowali na zawodach na torze Silverstone w Wielkiej Brytanii, gdzie sędziowie docenili estetykę wykonania i dbałość o najmniejsze szczegóły. Podkreślono też wykorzystanie już w pierwszym sezonie pakietu aerodynamicznego, podczas gdy niewiele zespołów w ogóle decyduje się na takie rozwiązania.
Skonstruowany przez studentów z Politechniki Rzeszowskiej bolid powstał na konstrukcji ramowej z poszyciem z włókna szklanego. Ważący 346 kg pojazd jest napędzany motocyklowym silnikiem Honda CBR 600 RR, który z regulaminową 20-milimetrową zwężką na dolocie, jeszcze przed implementacją turbosprężarki, rozwija 72 KM. Docelowo turbodoładowany bolid dysponować ma mocą 100-110 KM, wystarczającą na wąski i kręty tor typowy dla zawodów Formula Student. Pojazd jest doskonałą bazą do dalszych badań i rozwoju. Ponieważ zgodnie z regulaminem konkursu jedną konstrukcją można startować dwa lata, już wkrótce rozpoczną się prace nad nową maszyną.
Komentarze (0)