Castrol, jedna z najbardziej znanych na świecie marek środków smarnych, szczyci się bogatym, ponad 120-letnim dziedzictwem. Obecny asortyment najwyższej jakości olejów i płynów do pojazdów drogowych obejmuje flagowe marki Castrol Edge, Castrol Magnatec i Castrol GTX – formulacje, które zwiększają osiągi oraz ochronę w przypadku większości współczesnych samochodów, w tym rosnącej liczby dostępnych obecnie pojazdów typu plug-in i hybrydowych.
Jak w całej swojej historii, tak i teraz Castrol nieustannie przygląda się potrzebom społecznym w zakresie mobilności. W miarę jak świat zmierza ku elektryfikacji transportu osobowego, firma wprowadza na rynek serię środków smarnych opracowanych specjalnie z myślą o pojazdach elektrycznych (EV).
W ścisłej współpracy z producentami samochodów i zespołami sportów motorowych Castrol opracował gamę płynów do pojazdów elektrycznych Castrol ON, realizując strategię PATH360, mającą na celu wniesienie wkładu w bardziej zrównoważoną przyszłość poprzez ograniczenie ilości odpadów, redukcję emisji dwutlenku węgla i poprawę jakości życia1. Castrol rozwija produkty, które wspierają światowe przejście na energię odnawialną i szersze zastosowanie e-mobilności.
Gama Castrol ON do pojazdów elektrycznych obejmuje oleje przekładniowe, płyny chłodzące i smary – wszystkie zaprojektowane tak, aby pojazdy elektryczne mogły dojechać dalej2, ładować się szybciej3 i służyć dłużej4.
Odświeżona tożsamość marki
Wraz z doniosłymi zmianami w przemyśle motoryzacyjnym, wynikającymi z przechodzenia na napędy elektryczne, Castrol dostosowuje się do zmieniających się potrzeb klientów. Odświeżony wizerunek marki powstał w wyniku kompleksowego procesu określania strategii, który obejmował szeroko zakrojone badania i analizy przy udziale interesariuszy, klientów i ekspertów branżowych.
Odnowione logo Castrol wyróżnia się nowocześniejszym, bardziej dynamicznym wyglądem, a koncentruje na głównych atutach i wyróżnikach firmy, jako że marka dąży do poszerzenia swojej atrakcyjności wśród bardziej zróżnicowanego grona klientów korzystających ze środków smarnych oraz powiązanych usług i rozwiązań. Zachowuje klasyczne kolory marki Castrol: czerwony, zielony i biały, które silnie się z nią kojarzą.
Nowy wizerunek marki wdrażany jest etapami we wszystkich europejskich oddziałach Castrol w bieżącym oraz 2024 roku. Docelowo pojawi się na wszystkich opakowaniach produktów, obiektach, w programach partnerstwa serwisowego, marketingu online i offline oraz globalnym sponsoringu.
Elementem akcji odświeżenia marki Castrol są również nowe wzory butelek do uzupełniania środków smarnych. Produkcja nowych butelek o pojemnościach 0,5, 1, 4 i 5 l rozpoczęła się w lipcu, a od września będą one dostępne we wszystkich serwisach i u sprzedawców detalicznych.
Nowe opakowania zużywają mniej plastiku – w 5-litrowej butelce oferowanej w Europie jest go o 20% mniej w porównaniu z poprzednią butelką o tej samej pojemności5, która była jedną z najpopularniejszych w asortymencie. W 2019 r. nowe opakowania zostały wprowadzone na wielu międzynarodowych rynkach Castrol, w tym w Chinach, dzięki czemu w całej gamie małych butelek firma zużywa o ponad 4000 ton plastiku mniej6. Szacuje się, że w Europie nowe małe butelki pozwolą zaoszczędzić rocznie około 1000 ton plastiku6.
Narożniki nowych pięciolitrowych butelek usztywniono, aby zwiększyć ich odporność w transporcie, a ogólne kształty opakowań zoptymalizowano tak, by więcej mieściło się na paletach i półkach. Nacisk na optymalizację przestrzeni, w tym przeniesienie uchwytu do narożnika, zaowocował zmniejszeniem powierzchni wymaganej dla tej samej ilości produktu.
Żeby zagwarantować autentyczność zawartości opakowania, w jego projekcie uwzględniono szereg rozwiązań. Wśród elementów mających na celu ochronę integralności produktów oraz zapewnienie klientom dodatkowego potwierdzenia oryginalności środków smarnych i płynów Castrol znalazły się m.in. ułatwiająca stwierdzenie manipulacji nakrętka z wytłoczonym logo Castrol oraz zgrzew.
Coraz więcej firm zajmujących się serwisem, konserwacją i naprawą pojazdów wybiera współpracę z marką Castrol, a w Europie działa obecnie ponad 6000 warsztatów Castrol Service. Stowarzyszone serwisy otrzymują szeroki wachlarz korzyści, w tym gwarancję Castrol na olej używany w pojazdach klientów, certyfikat jakości obsługi, markową odzież dla personelu, a także wsparcie marketingowe i szkolenia, które mają na celu zwiększenie i utrzymanie liczby klientów.
1 www.castrol.com/path360
2 W porównaniu z dostępnym powszechnie olejem do zalania fabrycznego w pojazdach elektrycznych
3 W porównaniu z systemem baterii chłodzonym pośrednio
4 W porównaniu ze standardowym olejem przekładniowym do pojazdów elektrycznych
5 5-litrowa butelka zużywa o 20,8% mniej plastiku w porównaniu z poprzednią
6 W porównaniu z równoważną ilością i asortymentem poprzednich małych opakowań sprzedanych w 2022 r.
Komentarze (0)