Komputer w warsztacie

ponad rok temu  14.03.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Centrum dowodzenia

Pomyłki przy ustalaniu cen usług to straty dla każdego serwisu. Dostępny w programie Integra Car 7 katalog wyceny napraw zawiera przejrzysty interfejs graficzny umożliwiający szybką wycenę

Kupujemy i ubezpieczamy samochody nie inaczej, jak aktywując usługę na ekranach telefonów komórkowych. Klient często rozpoczyna zakup w jednym miejscu, np. aplikacji mobilnej, a kończy go w sklepie stacjonarnym. To wystarczający powód, aby zadać sobie pytanie: jak optymalnie wykorzystać potencjał naszego warsztatu samochodowego?

Wiele serwisów funkcjonuje na rynku z dużą liczbą stałych klientów, posiada wykwalifikowanych i doświadczonych fachowców, nowoczesny obiekt oraz dysponuje odpowiednim sprzętem i wyposażaniem. Taki potencjał buduje się latami. Pojawia się jednak pytanie, czy na pewno jest on optymalnie wykorzystywany przez właściciela serwisu?
Tu dygresja. Pandemia przyspieszyła zmiany w sposobach interakcji kupujących w świecie cyfrowym i fizycznym. W latach 2019-2021 udział transakcji w witrynach internetowych oraz aplikacjach marek i sprzedawców detalicznych oraz na platformach handlowych wzrósł o prawie 40%. Liczba użytkowników kupujących przez mobile na Allegro wzrosła w 2020 r., w stosunku do 2019 r., o 31%. Na stronach Empiku od momentu wybuchu pandemii ruch z urządzeń mobilnych wynosił 60%. Spółka LPP zaczęła nawet wyznawać zasadę mobile first, widząc, że ponad połowa ich zarobków generowana jest za pośrednictwem smartfonów. Kanał mobilny platformy Merlin wzrósł w 2020 r. o 3% do poziomu 37% w porównaniu do 34% w 2019 r. Ów trend nie pozostał bez wpływu na propozycje tworzone na potrzeby branży automotive.

Integracja procesów
Integra Car 7 to kompleksowe oprogramowanie przeznaczone do obsługi warsztatów i serwisów samochodowych, tworzone przez firmę z ponad 30-letnim doświadczeniem w branżach motoryzacyjnej i informatycznej. W najnowszej wersji Integra Car 7.7.1 wprowadzono interfejs do wymiany danych pomiędzy programem Integra Car 7 a platformą Allegro. Co taka funkcjonalność oznacza?
– Sklepy motoryzacyjne, hurtownie i serwisy mogą obecnie rozszerzyć funkcjonalność programu Integra Car 7 o możliwość współpracy z największą platformą handlu online w Polsce – wyjaśnia Kacper Mioduszewski z firmy Integra Software. – Nowy moduł daje możliwość szybkiego rozpoczęcia sprzedaży części zamiennych, opon i innego asortymentu technicznego na portalu Allegro. A to daje sklepom i warsztatom m.in. szybkie wystawianie ofert sprzedaży (na podstawie bazy asortymentowej dostępnej w programie Integra Car 7), obsługę zamówień oraz konfigurację indywidualnych cen sprzedaży dla asortymentu oferowanego na tej platformie.
Integra eCommerce Solutions to innowacyjna platforma internetowa przeznaczona do sprzedaży części zamiennych, opon i innego asortymentu technicznego (np. narzędzi, wyposażenia warsztatowego, artykułów technicznych). System dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii ma możliwość integracji z gotowymi bazami katalogowymi, m.in. bazą TecDoc z ok. 9 mln części z aftermarketu (ponad 900 producentów). Do tego dochodzą katalogi ponad 50 różnych marek pojazdów z oryginalnymi danymi OE. Jest też baza do dekodowania pojazdów wg numerów VIN. W programie dostępnych jest ponad 400 mln powiązań części zamiennych z pojazdami, dzięki czemu można szybko i łatwo rozpocząć sprzedaż części, opon, płynów i olejów.
Modułowa budowa pozwala dostosować program do indywidualnych potrzeb, więc system jest optymalny zarówno dla małych warsztatów, jak i dużych kompleksów motoryzacyjnych. Rozwiązanie jest konfigurowalne, dzięki czemu jest w stanie dopasować się do potrzeb użytkownika.
– Korzysta z niego już ponad 5000 użytkowników, m.in. największe sieci serwisowe i niezależne warsztaty. Nasze oprogramowanie współpracuje z warsztatowymi aplikacjami mobilnymi na smartfony i tablety dla mechaników oraz doradców serwisowych – dodaje Kacper Mioduszewski.
Wracając do zasygnalizowanych trendów. Specjaliści z branży IT zaczęli zauważać też zjawisko omnichannel, tj. przenikania się kanałów na ścieżce customer journey. Widzą, że klient często rozpoczyna zakup w jednym miejscu, np. aplikacji mobilnej, a kończy go w innym, np. w sklepie stacjonarnym. Nie należy zapominać o klarowności i bezpieczeństwie, które użytkownik musi odczuwać w trakcie korzystania z danej platformy. Wyniki raportu Connected Shoppers pokazują, że w miarę jak zaciera się granica między fizycznymi a cyfrowymi punktami kontaktu, klienci oczekują od marek i sprzedawców, że ci będą grać według ich zasad. Aż 80% kupujących rezygnuje z usług sprzedawcy po trzech złych doświadczeniach.

Do trzech razy sztuka
Na sukces firmy składa się wiele czynników, ale na pewno jednym z najważniejszych jest wykorzystanie odpowiedniego oprogramowania do zarządzania serwisem. Czasy, kiedy można było analogowo zarządzać firmą, nawet małą, już dawno minęły. Dzisiaj jest to możliwe tylko z pomocą technologii. Wszystkie procesy, takie jak przygotowanie kosztorysu, przyjęcie pojazdu do naprawy, otwarcie zlecenia, wprowadzenie dostawy części z hurtowni, fakturowanie, sprzedaż części zamiennych czy pobieranie danych serwisowych, należy obsłużyć w jednym, kompleksowym oprogramowaniu.
– Kontrolowanie najważniejszych procesów w firmie, zarówno w małej jednoosobowej działalności gospodarczej, jak i w średnim lub dużym przedsiębiorstwie, to nie tylko kwestia ciekawości, a konieczność – dowodzi reprezentant firmy Integra Software. – Zarządzanie serwisem z poziomu jednego systemu to możliwość nie tylko maksymalnego wykorzystania jego potencjału, ale także optymalizacji kosztów działania. Oszczędności i optymalizacje wynikające z wdrożenia odpowiedniego oprogramowania mogą być istotnym elementem budowania przewagi na bardzo już konkurencyjnym rynku. Właściciele serwisów powinni korzystać z oprogramowania, które jest na bieżąco aktualizowane i rozszerzane o nowe funkcjonalności wspierające firmy w dostosowaniu się do zmian w przepisach podatkowych.
I od razu dodaje, że dane powinny być przechowywane w zabezpieczonej bazie, a kopie bezpieczeństwa wykonywane automatycznie. Wtedy w przypadku awarii komputera nie będzie problemu z ich odtworzeniem. Idzie też o to, by wgląd w dane był możliwy wyłącznie po dokonaniu uwierzytelnienia.

Rafał Dobrowolski
Fot. Integra Software

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony