Wydarzenia

ponad rok temu  08.02.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Certyfikat oponiarski PZPO  i TÜV Rheinland – standard jakości dla ambitnych serwisów oponiarskich

Przemysł oponiarski potrzebuje szczególnego wyróżnienia serwisów z fachową obsługą

Branża oponiarska rozwija się niezwykle dynamicznie, ale jeśli chodzi o działalność serwisową, odnotować należy bardzo duży rozrzut jakości obsługi. Jest wiele doskonałych serwisów zajmujących się oponami, ale też sporo takich, które muszą wiele poprawić, by poziom ich usług zapewniał klientom bezpieczeństwo na drodze.

Przy prędkości autostradowej opona o najpopularniejszym rozmiarze obraca się ponad 1000 razy na minutę. Jest trzecim, po wałku silnika i turbinie, najszybciej obracającym się elementem pojazdu i jedyną jego częścią zapewniającą kontakt z drogą. To od jakości opon, ale też od jakości ich obsługi zależy bezpieczeństwo na drodze nas wszystkich.
Gdy nie ma określonego minimalnego bezpiecznego poziomu jakości usług i kompetencji mechaników, klientowi trudno znaleźć zaufany serwis. Najlepszym warsztatom natomiast trudno wyróżnić się na rynku. Między innymi z tych powodów powstał projekt certyfikatu oponiarskiego zainicjowany właśnie przez Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego we współpracy z TÜV Rheinland. Polega on na stworzeniu uniwersalnych i jasnych kryteriów obsługi technicznej i klienta na trzech poziomach zaawansowania w trzech głównych segmentach: opon osobowych, ciężarowych i rolniczych. Certyfikat oponiarski potwierdza renomę serwisu i spełnianie przez niego kryteriów, decydujących o prawidłowej wymianie opon i wysokich standardach obsługi.

Cel powołania PZPO i certyfikacji warsztatów
Aż 21% wszystkich wypadków drogowych dotyczy aut niesprawnych technicznie, głównie o wątpliwej jakości opon i złym stanie układu kierowniczego. PZPO, czyli Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego, jest organizacją powołaną przez największe firmy oponiarskie w kraju. Jednym z najważniejszych obszarów jej aktywności jest zwiększenie bezpieczeństwa drogowego oraz poprawa świadomości kierowców związanej z wpływem opon na bezpieczeństwo jazdy.
TÜV Rheinland Polska jest natomiast podmiotem wiodącym na rynku usług certyfikacyjnych i badawczych na terenie kraju oraz Europy. To część międzynarodowego koncernu TÜV Rheinland Group – czołowego dostawcy usług dla światowego przemysłu. TÜV Rheinland Polska skupia się na certyfikacji technologii, wyrobów oraz systemów zarządzania i personelu. Firma będzie przeprowadzać certyfikację serwisów oponiarskich w kraju, sprawdzając podczas audytów i inspekcji jakość obsługi oraz minimalny poziom wyposażenia, wyszkolenia mechaników i prawidłowość wymiany opon.

Dlaczego warto certyfikować swój serwis?
W Polsce zarejestrowanych jest niemal 15 tysięcy warsztatów, które zajmują się oponami. W wielu z nich pracują fachowcy godni docenienia i polecenia. Poziom wiedzy i umiejętności praktyczne pracowników serwisów opon mogą stać się jeszcze lepsze. Wystarczy postawić na systemy szkoleń, które zapewnią fachową wiedzę, a także dadzą stałą możliwość podnoszenia kwalifikacji. Wykwalifikowana kadra warsztatu to gwarancja najwyższej jakości usługi, którą docenią kierowcy w całym kraju.
Przemysł oponiarski potrzebuje szczególnego wyróżnienia serwisów z fachową obsługą. To właśnie profesjonalna i prawidłowa obsługa serwisowa daje pewność bezpieczeństwa kierowców. Certyfikowanie warsztatów to przede wszystkim promowanie nowych technologii zarówno w przemyśle, jak i w serwisie, a także wprowadzanie jednolitego standardu obsługi na wysokim poziomie.

Certyfikacja warsztatów w praktyce
Projekt zakłada trzystopniową certyfikację warsztatów oponiarskich w trzech segmentach (do wyboru: dla pojazdów osobowych, ciężarowych i rolniczych). Warsztaty będą oceniane na podstawie kryteriów, które dotyczyć będą nie tylko prawidłowej wymiany opon, ale również minimalnego wyposażenia i poziomu obsługi klienta. Oczywiście ze względu na liczbę serwisów na rynku niemożliwe jest wyznaczenie jednego poziomu – dla jednych byłby zbyt niski, dla innych niemożliwy do spełnienia. Dlatego certyfikat oponiarski ma trzy poziomy zaawansowania: dobry, bardzo dobry i wzorowy. To serwis będzie decydował, na którym poziomie zacząć swoją drogę potwierdzania jakości. Przejrzyste, racjonalne i (co najważniejsze) jednolite kryteria certyfikacji pozwolą na docenienie najlepszych warsztatów na terenie całego kraju i wyróżnienie się na tle konkurencji. Dzięki kampanii promocyjnej kierowcy w kraju łatwo znajdą te serwisy. Jednym z podstawowych założeń projektu PZPO jest szeroka współpraca z mediami i skuteczne dotarcie do opinii publicznej.

Jakie korzyści z certyfikowania warsztatów będą mieli kierowcy?
Odpowiedni stan opon, czyli elementu auta, który powinien zapewniać przyczepność, to kluczowy element bezpieczeństwa na drogach. W ramach kampanii promowania certyfikatu kierowcy będą mogli korzystać z rozbudowanego serwisu WWW, w którym znajdzie się nie tylko przydatna mapa z lokalizacją certyfikowanych serwisów oponiarskich, ale również baza wiedzy i aktualności branżowe. Certyfikowane warsztaty będą oznaczone również stacjonarnie, między innymi poprzez tablice informacyjne, naklejki i flagi. Znak certyfikatu oponiarskiego informować będzie kierowców, że znajdują się w warsztacie godnym zaufania. Znak certyfikatu oponiarskiego i partnerzy stojący za audytem będą gwarancją jakości takiego serwisu.

Jakie korzyści z certyfikacji uzyskają warsztaty?
Certyfikat oponiarski przyniesie wiele korzyści samym serwisom oponiarskim. To jedyny certyfikat, który został opracowany przez wszystkich cenionych na rynku producentów opon, posiadających firmy w Polsce i ogromne doświadczenie w sieciach serwisowych. Projekt jest wspierany zarówno przez najważniejszych producentów opon, niezależne sieci serwisowe, firmy flotowe, jak i producentów samochodów.

Prestiż i wyróżnienie na tle konkurencji
Certyfikacja to przede wszystkim podniesienie poziomu obsługi klienta dzięki usystematyzowaniu wiedzy pracowników na temat prawidłowego serwisowania opon i możliwości ciągłego podnoszenia ich kwalifikacji. Proces jego pozyskania należy traktować w kategoriach inwestycji w profesjonalną, fachową kadrę, która przełoży się bezpośrednio na zaufanie i zadowolenie klientów, to zaś będzie niewątpliwie pomocne w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Certyfikat oponiarski to również sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, a także prestiż, jaki stanowi przynależność do grona najlepszych z najlepszych. To także aktywna i skuteczna reklama laureatów certyfikatu w serwisie internetowym.

Rozszerzone grono potencjalnych klientów
Dzięki kampanii marketingowej prowadzonej dla tego projektu przez PZPO certyfikacja warsztatu umożliwi dotarcie nie tylko do większego grona kierowców, ale też do właścicieli dużych flot. Im szczególnie zależy na bezpieczeństwie kierowców i wysokiej jakości obsługi serwisowej. O certyfikacie dowiedzą się największe firmy taksówkarskie, spedycyjne, przedsiębiorstwa przewozowe, a także importerzy samochodów i maszyn rolniczych. Podmioty te tworzą nieograniczony wręcz rynek klientów szukających wysokiej jakości usług.

Certyfikat oponiarski to docenienie najlepszych
Uzyskanie certyfikatu przez dany warsztat będzie oznaką zdecydowanego wybicia się ponad średnią. Klienci powinni to zauważyć i docenić. Wydaje się, że projekt ten trafił idealnie w moment, gdy polscy kierowcy zaczęli przykładać znacznie większą wagę do jakości i rzetelności usług. Może się on stać pożądanym wyróżnikiem. Już bowiem nie ceną, a właśnie certyfikatem jakości właściciele warsztatów będą mogli wygrywać na tym bardzo konkurencyjnym rynku.

GALERIA ZDJĘĆ

Certyfikat oponiarski PZPO i TÜV Rheinland – standard jakości dla ambitnych serwisów oponiarskich
W Polsce zarejestrowanych jest niemal 15 tysięcy warsztatów, które zajmują się oponami

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony