Części i regeneracja

6 miesięcy temu  04.04.2018, ~ Administrator   

Cewka zapłonowa

To niezbędny element silnika spalinowego z zapłonem iskrowym. Jego zadanie polega na przetwarzaniu niskonapięciowego prądu z akumulatora na wysokonapięciowe impulsy kierowane do świec zapłonowych.

Urządzenie to w niemal współczesnej już postaci opatentował w roku 1851 (czyli na długo przed wynalezieniem pierwszych silników spalinowych) niemiecki elektryk Heinrich Daniel Ruhmkorff, wzorując się na wcześniejszej o 15 lat konstrukcji Nicholasa Allana. Potem wynalazek, nazywany powszechnie cewką Ruhmkorffa, znalazł liczne zastosowania w elektrotechnice i radiotechnice jako prototyp transformatorów elektromagnetycznych.

Budowa i zasada działania
Główne części samochodowej cewki zapłonowej to dwa elektryczne uzwojenia nawinięte na wspólnym żelaznym rdzeniu, koncentrującym indukowane pola elektromagnetyczne. Uzwojenie zwane pierwotnym ma niewielką liczbę zwojów wykonanych ze...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony