Zadaniem cewki zapłonowej jest generowanie odpowiednio silnych, wysokonapięciowych impulsów elektrycznych, kierowanych następnie do rozdzielacza zapłonu lub bezpośrednio do świecy.
Nowością są kompaktowe cewki zapłonowe Sentech przeznaczone do silników o małej pojemności. Przy produkcji cewki wykorzystano nową technologię komponentów systemowych. Ten sposób gwarantuje idealnie dokładne wypełnienie cewki spoiną, która zapewnia szczelność konstrukcji cewki zapłonowej Sentech. Nowa technologia produkcji zapewnia lepsze przystosowanie cewki do pracy ciągłej w trudnych warunkach.
W nowym katalogu produktów Sentech można znaleźć cewki dostosowane do różnych rodzajów systemów zapłonowych, a więc ich warianty:
- ołówkowe (pojedyncze, montowane bezpośrednio na świecę),
- zespolone (łączone przewodami),
- szeregowe/blokowe (kilka jednakowych cewek we wspólnym module).
Firmowy asortyment tych produktów obejmuje również rzadko dzisiaj spotykane cewki kielichowe lub przeznaczone do współpracy z rozdzielaczami w starszych typach pojazdów. Uszkodzenie cewki zapłonowej objawia się:
- problemami z uruchomieniem silnika,
- przerwami w zapłonie,
- pogorszeniem osiągów pojazdu.
Poza tym elektroniczny sterownik silnika sygnalizuje usterki cewek poprzez:
- włączenie lampki kontrolnej i wyświetlenie kodu błędu,
- zmianę zarządzania silnikiem na tryb awaryjny.
Diagnozowanie
Co 80 tysięcy kilometrów przebiegu pojazdu cewka wymaga kontroli stanu technicznego metodą pomiaru rezystancji i ewentualnej wymiany. Cewki zapłonowe Sentech, zanim trafią do odbiorcy, są sprawdzane w laboratorium na stanowisku pomiaru rezystancji oraz na innych stanowiskach, gdzie bada się odporność na czynniki chemiczne, wytrzymałość i szczelność obudowy. Na rynek trafiają więc wyłącznie produkty niezawodne w najbardziej ekstremalnych warunkach, całkowicie szczelne, odporne na wysoką temperaturę oraz na różne związki chemiczne.
Prawidłowy montaż – standardowe zasady i procedury
1. Wszystkie czynności należy wykonywać na zimnym silniku i przy wyłączonym zapłonie.
2. Najpierw mocuje się nową cewkę w miejscu wymontowanej starej, a następnie podłącza do niej przewody wysokiego i niskiego napięcia zgodnie z oznaczeniami zacisków.
3. Po zakończeniu wymiany należy uruchomić silnik, by sprawdzić równomierność jego pracy.
W nowoczesnych systemach sterujących może po tej operacji pojawić się sygnał usterki wymagający wykasowania z pamięci sterownika.
Komentarze (0)