Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Chcemy pomagać warsztatom

Z Magdaleną Klich, opiekunem rynku polskiego w firmie Continental Teves AG & Co. OHG, rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

• Reprezentuje Pani w Polsce markę ATE, która należy do firmy Continental Teves AG & Co. oHG. Proszę powiedzieć naszym Czytelnikom, czym zajmuje się firma Continental Teves i co kryje się pod marką ATE?
Continental jest jednym z największych dostawców zarówno całych systemów, jak i poszczególnych komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego. Jedną z części firmy Continental jest CAS (Continental Automotive Systems) wywodzący się Continental TEVES AG & Co. oHG. To właśnie tam projektowane są kompletne elektroniczne systemy hamulcowe jak: ABS, ESP, EP i bezpośrednio dostarczane na pierwszy montaż do producentów pojazdów. Produkowane są tam także elementy układu hamulcowego m.in.: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe i wszelkie inne komponenty tego układu.
Marka ATE powstała z inicjałów twórcy firmy Alfreda Teves’a i istnieje nie tylko na rynku pierwszego montażu, ale także jej produkty wysokiej jakości dostępne są
w aftermarkecie. Wszystkie produkty ATE są w jakości wymaganej na pierwszym montażu i tym samym na najwyższym poziomie technicznym. ATE jest dostawcą systemowym oferującym kompletny asortyment wszelkich komponentów układu hamulcowego. Dodatkowo ATE wspiera niezależne warsztaty poprzez system Centrum Hamulcowego ATE.
Na skutek coraz większego udziału elektroniki w pojazdach, niezależnym warsztatom bez wsparcia ze strony silnego partnera jest coraz trudniej przeprowadzać pewne naprawy. Za kilka lat, prawdopodobnie bez odpowiedniego wsparcia, wiele napraw będzie niemożliwych do przeprowadzenia. To właśnie wsparcie szeroką wiedzą techniczną, obok dostarczania produktów, jest kolejnym z obszarów działania ATE.

• Continental Teves i ATE współpracują z warsztatami, przekształcając je w Centra Hamulcowe. Ile takich Centrów działa już w Polsce i jaka ma być ich liczba docelowa?
W Niemczech mamy obecnie prawie 1000 warsztatów, które są w sieci Centrum Hamulcowego ATE lub do niej kandydują. W Polsce mamy obecnie około 100 warsztatów. Planujemy rocznie przyjmować ok. 50 – 70 warsztatów do sieci Centrum Hamulcowego ATE .

• Jakie wymagania musi spełnić warsztat, aby przekształcić swoją placówkę w Centrum Hamulcowe ATE?
Oferta Centrum Hamulcowego ATE skierowana jest przede wszystkim do niezależnych warsztatów. Warsztat taki powinien zatrudniać minimalnie ok. 3 współ-pracowników, a jego usytuowanie powinno być w korzystnym dla ruchu drogowego miejscu. Dalsze przesłanki to naturalnie profesjonalne wyposażenie warsztatu oraz gotowość do ustawicznego podnoszenia umiejętności zawodowych poprzez uczestnictwo w naszych szkoleniach.
W przypadku braku niezbędnych narzędzi oraz przyrządów do obsługi układu hamulcowego, warsztat jest zobowiązany do uzupełnienia wyposażenia. Przynależność do sieci sygnalizowana jest również poprzez odpowiednią wizualizację zewnętrzną danego warsztatu.

• Jakie są korzyści dla takiego warsztatu?
Obok szerokiego asortymentu produktów i tym samym pokryciu zapotrzebowania wielu marek samochodów na klocki hamulcowe i niezbędne dodatki, tarcze hamulcowe, płyny, elementy hydrauliki, sensory obrotu koła oraz nie mniej ważne narzędzia do obsługi układu hamulcowego, olbrzymią zaletą dla warsztatu jest nasza wiedza techniczna i doświadczenie producenta na tzw. pierwszy montaż, które całkowicie oddajemy do dyspozycji Centrum Hamulcowego ATE. Nasze profesjonalne szkolenia (bezpłatne jedynie dla Centrum Hamulcowego ATE) pomagają warsztatom pracować również w warunkach silnej europejskiej konkurencji.
Jednolite w całej Europie oznakowanie zewnętrzne Centrum Hamulcowego ATE oznacza, że ten warsztat nie tylko pracuje z produktami o wysokiej jakości, ale także świadczy o tym, że te produkty montowane są w prawidłowy sposób.

• Jakie ma oczekiwania firma Continental Teves względem rynku polskiego?
Obecnie pracujemy w Polsce ze znanymi partnerami, którzy zajmują się dystrybucją naszych produktów. Naturalnie pragniemy rozbudować tę udaną współpracę. Jesteśmy świadomi faktu, że na rynku potrzebny jest nie tylko wysokiej jakości produkt, ale też wysokiej jakości usługa montażu tego produktu. To oznacza, że będziemy rozwijać koncept Centrum Hamulcowego ATE. Chcemy pomagać warsztatom, chcemy ich wyposażyć w wiedzę tak, aby wraz z wejściem Polski 1 maja do Unii Europejskiej byli dobrze przygotowani na konkurencję z firmami funkcjonującymi w Unii. Prawdopodobnie w najbliższych latach nastąpi odmłodzenie parku pojazdów w Polsce. Poprzez nasze szkolenia pomagamy warsztatom przygotować się na te zmiany.

• Proszę powiedzieć coś o sobie...
Jako prawnik z wykształcenia – specjalista od przepisów Unii Europejskiej już od samego początku tzn. od zakończenia studiów postawiłam na motoryzację i podjęłam pracę w tej branży i … tak już mi zostało: kolejny czwarty rok mija pod znakiem rynku części zamiennych tzw. aftermarketu.
Dla ATE zajmuję się sprzedażą, jestem bezpośrednim partnerem dla naszych polskich importerów, a także szeroko rozumianym marketingiem, począwszy od organizacji targów, spotkań aż po reklamę w mediach. Ponadto bezpośrednio zajmuję się budowaniem sieci Centrum Hamulcowego ATE, czyli selekcją kandydatów, organizacją działania naszej technicznej hotlinii. Wspólnie
z technikiem z Niemiec, Holgerem Dunzerem, przeprowadzam również szkolenia.

• Dziękuję za rozmowę.

Magdalena Klich
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony