Wydarzenia

ponad rok temu  21.11.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Chińskie firmy w Warszawie

– odbyły się III Targi China Expo Poland. Części i akcesoria motoryzacyjne, chińskie jednoślady, a także elektryczne samochody obejrzało na III Targach China Expo Poland ponad 5100 zwiedzających. Swoją ofertę prezentowało tam ponad 200 producentów i importerów z Państwa Środka, z czego około połowę stanowiły firmy działające w branży motoryzacyjnej.

Imprezę zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. W trakcie targów odbyły się też konferencje dotyczące różnych aspektów prowadzenia biznesu. Podczas otwarcia miało miejsce istotne biznesowe wydarzenie. W obecności wszystkich gości zawarte zostało porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Chinami, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą. Ceremonię zakończyło przecięcie wstęgi, a także widowiskowy taniec lwa, który jest nieodłącznym elementem wielowiekowej tradycji Chin.
W ofercie wystawców pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut prosto z Chin. Targi zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny.
Motoryzacyjne rozwiązania z Chin
Nowością tegorocznej edycji był szczególnie rozbudowany sektor motoryzacyjny. W ofercie wystawców pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, a także rozmaite akcesoria do aut prosto z Chin.
- Na China Expo Poland wystawiamy się po raz pierwszy – mówi Jessie Guo z firmy Zhejing Shengda Automobile & Motorcycle Industrial. - Wytwarzamy dwa rodzaje produktów – pierwszy to felgi samochodowe, a drugi to odlewy aluminiowe do aut czy motocykli. Jeszcze nie jesteśmy obecni z naszą ofertą w Polsce, ale chcielibyśmy rozwijać się na tym rynku. Mieliśmy już na targach kilka rozmów handlowych. Liczę, że kiedy wrócimy do Chin, skontaktujemy się z tymi firmami i rozpoczniemy współpracę. Wśród motoryzacyjnych propozycji nie zabrakło też chińskich pojazdów – uwagę zwiedzających przyciągały skutery czy auta elektryczne z Państwa Środka.
- China Expo Poland to bardzo dobre wydarzenie – ocenia przedstawiciel firmy Xin Da Yang Group, która poszukiwała w Polsce dystrybutorów. - Przyszło sporo zwiedzających. My osiągnęliśmy swój cel, bo odbyliśmy naprawdę wiele rozmów z przedsiębiorcami i przez te dni zyskaliśmy wielu potencjalnych klientów. Nasza firma produkuje auta elektryczne o marce ZD. To samochód, który nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku.

Z myślą o polskich przedsiębiorcach
Targom China Expo Poland 2013 towarzyszył szereg konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. Nie zabrakło spotkań dedykowanych branży motoryzacyjnej, których tematyka objęła m.in. homologację, specyfikę chińskiego rynku motoryzacyjnego i możliwości, jakie stwarza on dla polskich przedsiębiorców. Ogromną popularnością cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja „Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto”, prowadzona przez Leszka Ślazyka, twórcę portalu chiny24.com.
- Zainteresowanie kolejną już edycją China Expo Poland bardzo nas cieszy – mówi Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, która wspólnie z China Town Travel organizuje targi. - Pokazuje, że zarówno Polakom, jak i Chińczykom cały czas zależy na zacieśnianiu współpracy gospodarczej pomiędzy naszymi krajami. Potwierdzeniem jest też porozumienie zawarte na targach. Co ważne, Polaków interesuje nie tylko sama oferta chińskich wystawców. Chcą też wiedzieć, jak z sukcesem z nimi współpracować. Zorganizowane na targach konferencje okazały się strzałem w dziesiątkę. Przez trzy dni wzięło w nich udział kilka tysięcy osób. Oczywiście nie brakowało też atrakcji targowych.

Dalekowschodnie atrakcje
China Expo Poland to nie tylko wydarzenie wspierające przedsiębiorczość, ale także doskonała okazja do bliższego poznania kultury Chin. Goście tegorocznej edycji mieli okazję wziąć udział w serii spotkań na temat chińskiej medycyny naturalnej, gdzie mogli usłyszeć między innymi o Li Ching Yunie – dalekowschodnim zielarzu, który przeżył w zdrowiu ponad 250 lat. Przedstawiono również zagadnienia z zakresu chińskiej astrologii i historii kaligrafii. Dla zainteresowanych wystrojem wnętrz zorganizowano spotkania dotyczące tradycyjnego wyposażenia chińskiego domu, a także urządzenia nowoczesnego mieszkania z orientalnymi akcentami. Ponadto przygotowano pokazy i warsztaty wschodnich sztuk walki oraz degustacje kuchni chińskiej. Nie zabrakło konkursów dla zwiedzających. Dla amatorów fotografii przygotowano konkurs, w którym zgłaszane były zdjęcia w dwóch kategoriach – chiński motyw wpleciony w polską rzeczywistość oraz polski motyw wpleciony w rzeczywistość chińską. W tej drugiej zwyciężyła fotografia z motoryzacyjnym akcentem – malucha w Pekinie w 1991 roku. We współpracy z fińskimi liniami lotniczymi Finnair zorganizowano z kolei specjalny konkurs „Poleć z Finnair do Chin”, którego zwycięzca został nagrodzony biletem lotniczym do Państwa Środka.

Patroni i partnerzy
Patronaty honorowe nad III edycją China Expo Poland objęli: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Polski Związek Motorowy, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich i Krajowa Izba Gospodarcza. Partnerem strategicznym wydarzenia były linie lotnicze Finnair, merytorycznym – Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony