Części i regeneracja

miesiąc temu  22.04.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Chłodzenie w samochodach elektrycznych. Oferta firmy NRF

Fot. Piotr Łukaszewicz

- W temacie samochodów elektrycznych często powtarza się mit, że tych aut nie trzeba serwisować. To oczywista nieprawda. Wiele części montowanych w takich autach wymaga dokładnie takiego serwisu, jak te w samochodach spalinowych - mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Kamil Prusak, kierownik projektu ds. części e-mobility w firmie NRF.

Podczas niedawnych Targów Techniki Motoryzacyjnej firma NRF zaprezentowała części samochodowe do układu chłodzenia i klimatyzacji dla samochodów elektrycznych. Na stoisku firmy mogliśmy też obejrzeć Teslę 3, pokazowy model marki NRF, do której firma ta również produkuje części zamienne.

- Główną produkcją firmy NRF są części do chłodzenia silnika i klimatyzacji. Są to m.in. chłodnice, skraplacze, dmuchawy czy pompy wody, ale też czujniki, np. ciśnienia klimatyzacji, czy kompresory klimatyzacji - mówi Kamil Prusak.

Klimatyzacja w samochodzie elektrycznym

Ekspert firmy NRF podkreśla, że największą różnicą w układzie klimatyzacji pomiędzy samochodem elektrycznym i spalinowym jest budowa kompresora. - W spalinówkach korzystamy z napędu z wału, w samochodach elektrycznych mówimy o kompresorze w pełni elektrycznym. Cała reszta jest dość standardowa - skraplacze, linki z czynnikim czy różnego rodzaju czujniki mają budowę i funkcję dość podobną. Drugą znaczącą różnicą jest natomiast zastosowanie. W samochodach konwencjonalnych klimatyzacji używamy tyko do podniesienia komfortu wewnątrz auta. W elektrykach układ ten chłodzi również baterię i silnik. Zastosowane są wymienniki ciepła pomiędzy płynem chłodniczym a czynnikiem klimatyzacyjnym, dochodzą też dodatkowe części. Tutaj klimatyzacja pracuje cały czas, często nawet po opuszczeniu auta przez kierowcę, przywracając baterię do optymalnej temperatury. Układ pracuje też m.in. podczas ładowania baterii. To dość duża różnica pomiędzy tymi systemami -

dodaje.

Przedstawiciele firmy NRF zauważają w Polsce rosnący zbyt części zamiennych dla samochodów elektrycznych. Przekonują, że m.in. za sprawą atrakcyjnych dofinansowań dla kierowców tych aut będzie w Polsce z każdym rokiem przybywać.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony