
Usterki rurek, wężyków, podkładek i uszczelek
Oczywistym jest, że te elementy systemu ze względu na swoją rolę i specyfikę podatne są na tworzenie się w nich wycieków z biegiem czasu. Metalowe tuby mogą pękać, łamać się, przecierać się. Bardzo często da się takie uszkodzenia naprawić, ale i nie raz jedyną metodą jest wymiana takiego elementu na nowy. Usterki tego typu są wykrywane podczas regularnych przeglądów serwisowych układu auto klimatyzacji.
Usterki systemu dystrybucji powietrza w układzie klimatyzacji samochodowej
System rozprowadzania powietrza w kabinie udowodnił już, że jest solidnym elementem i raczej nie ulega awariom. Mogą jednak pojawić się problemy jakie możemy podzielić na następujące kategorie:
- pęknięte, skręcone, zablokowane elementy kierujące przepływem powietrza (grodzie), może je wywołać jakiś obcy element, który dostał się do systemu,
- pęknięcie mechanizmu sterowania grodziami (najczęściej jest on wykonany z plastiku),
- rozłączanie się połączeń elektrycznych,
- nieszczelność kanałów doprowadzających powietrze,
- uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne napędu elektrycznego kontrolera (zawiera on przekładnie, które mogą się zużyć z upływem czasu).
- potrzeba wymiany filtra kabinowego (ten często zaniedbywany element może w końcu ulec zabrudzeniu lub zapchaniu, co utrudnić przepływ powietrza lub zupełnie go wstrzymać; montaż i demontaż filtra kabinowego jest czynnością często zaniedbywaną przez serwis, a jest ona niezwykle ważna z punktu widzenia właściwego funkcjonowania całego systemu).
Ze względu na rozmieszczenie tych elementów, czasem ich wymiana może być kłopotliwa i czasochłonna. Dlatego też montaż nowych wymienianych elementów może być kosztowny.
Uwagi końcowe
Tak jak i w innych systemach wysoce skomputeryzowanych dziś samochodów, dojście do źródła problemu z systemem auto klimatyzacji nie jest takim prostym zadaniem.
Czasem wymagane jest zastosowanie bardzo skomplikowanych procedur i sprzętu diagnostycznego. W takiej sytuacji twój serwis może sobie nie poradzić – brak sprzętu i wiedzy. Wtedy potrzebne są konsultacje zewnętrzne, co też kosztuje. Bądź wtedy cierpliwy i daj serwisowi czas na właściwą diagnostykę.
Źródło: www.laser-sinex.pl
Komentarze (1)