ponad rok temu  05.07.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Co może się popsuć w systemie klimatyzacji
Strona 2 z 2

Usterki rurek, wężyków, podkładek i uszczelek

Oczywistym jest, że te elementy systemu ze względu na swoją rolę i specyfikę podatne są na tworzenie się w nich wycieków z biegiem czasu. Metalowe tuby mogą pękać, łamać się, przecierać się. Bardzo często da się takie uszkodzenia naprawić, ale i nie raz jedyną metodą jest wymiana takiego elementu na nowy. Usterki tego typu są wykrywane podczas regularnych przeglądów serwisowych układu auto klimatyzacji.

Usterki systemu dystrybucji powietrza w układzie klimatyzacji samochodowej

System rozprowadzania powietrza w kabinie udowodnił już, że jest solidnym elementem i raczej nie ulega awariom. Mogą jednak pojawić się problemy jakie możemy podzielić na następujące kategorie:

- pęknięte, skręcone, zablokowane elementy kierujące przepływem powietrza (grodzie), może je wywołać jakiś obcy element, który dostał się do systemu,

- pęknięcie mechanizmu sterowania grodziami (najczęściej jest on wykonany z plastiku),

- rozłączanie się połączeń elektrycznych,

- nieszczelność kanałów doprowadzających powietrze,

- uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne napędu elektrycznego kontrolera (zawiera on przekładnie, które mogą się zużyć z upływem czasu).

- potrzeba wymiany filtra kabinowego (ten często zaniedbywany element może w końcu ulec zabrudzeniu lub zapchaniu, co utrudnić przepływ powietrza lub zupełnie go wstrzymać; montaż i demontaż filtra kabinowego jest czynnością często zaniedbywaną przez serwis, a jest ona niezwykle ważna z punktu widzenia właściwego funkcjonowania całego systemu).

Ze względu na rozmieszczenie tych elementów, czasem ich wymiana może być kłopotliwa i czasochłonna. Dlatego też montaż nowych wymienianych elementów może być kosztowny.

Uwagi końcowe

Tak jak i w innych systemach wysoce skomputeryzowanych dziś samochodów, dojście do źródła problemu z systemem auto klimatyzacji nie jest takim prostym zadaniem.

Czasem wymagane jest zastosowanie bardzo skomplikowanych procedur i sprzętu diagnostycznego. W takiej sytuacji twój serwis może sobie nie poradzić – brak sprzętu i wiedzy. Wtedy potrzebne są konsultacje zewnętrzne, co też kosztuje. Bądź wtedy cierpliwy i daj serwisowi czas na właściwą diagnostykę.

Źródło: www.laser-sinex.pl

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Pawel 1 ponad rok temu Witam.a ja mam pytanie.wymieniłem kompresor na nowy z racji że załączał się sie po jakichs 20 min po jego uruchomieniu. Mozliwe ze przed wykiana jak i po wymianie po jakichs 30 40 minutach od uruchomienia przestaje wiać z nawiewów.mimo 3 kresek na pokretle climatronika.podniosłem maske samochodu a tam zauważyłem zamarznięte rurki klimatyzacji te grubsze.po wylaczeniu klimatyzacji przycisk Ekon. Nawet po 2 g jazdy wieje.co moze byc przyczyna??dziekuje za wszelka pomoc i pozdrawiam
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony