Wydarzenia

ponad rok temu  10.11.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Co słychać u AD Polska?

Już dziś można powiedzieć, że jest to udany rok dla AD Polska. To między innymi efekt systematycznego rozszerzania oferty oraz rozwoju kanałów dystrybucji.

Na początku października odbyło się weekendowe spotkanie AD Polska z dostawcami i klientami firmy. Tym razem miało ono miejsce w kompleksie DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, z którego w tym samym czasie korzystała również piłkarska reprezentacja Polski przygotowująca się do eliminacyjnych meczów z Danią i Armenią.
– I znów można powiedzieć, że w pewnym sensie nasze drogi się splatają. W wakacje kibicowaliśmy reprezentacji Polski podczas Euro we Francji, macierzystym kraju AD. Tym razem nasi piłkarze grają z Danią, która w tym roku dołączyła do naszej europejskiej sieci dystrybucji – zauważa Piotr Stopczyk, prezes AD Polska.
Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji oferty kluczowych dostawców AD Polska. Większość produktów stanowiły gorące jeszcze nowości z zakończonych niedawno targów Automechanika we Frankfurcie. Przedstawiciele filii i serwisów AD mieli zatem możliwość dokładnego zapoznania się z premierowymi produktami, które wkrótce trafią do oferty sieci.
Nowości produktowe i systematyczne poszerzanie oferty to bardzo ważne elementy strategii rozwoju AD Polska. Dowiodły tego wyniki sprzedaży uzyskane w bieżącym roku. Duży wkład mieli uczestnicy programu AD Klub oraz ciesząca się sporą popularnością letnia promocja. Tym razem tytuł Dostawcy Roku przypadł firmie TMD Friction, właścicielowi marki Textar.
– W 2016 roku w naszej ofercie pojawiły się m.in. pióra wycieraczek Champion, filtry Fram i hamulce FTE – wymienia Marcin Drozdowski, dyrektor zakupów, członek zarządu AD Polska. – We wszystkich tych przypadkach jesteśmy ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Rosnącą popularnością cieszą się kompletne zestawy do wymiany turbosprężarek Turbos Hoet. W przyszłym roku będziemy poszerzać ofertę podzespołów elektrycznych i elektronicznych, elementów silnika oraz części do samochodów dostawczych. Do listy naszych dostawców dołączy również firma King Tony, oferująca narzędzia i wyposażenie warsztatów.
Poszerzaniu oferty i zapewnieniu ciągłości dostaw muszą sprostać możliwości magazynowania i dystrybucji. Obecnie AD Polska dysponuje trzema magazynami centralnymi zlokalizowanymi w Dębicy, Wrocławiu i Krakowie oraz 44 oddziałami o łącznej powierzchni 54 tys. m2. Tylko w tym roku firma zainwestowała dodatkowe 11 mln złotych w zwiększenie stanów magazynowych.
Wprowadzono nowy system dystrybucji, który opiera się na błyskawicznej dostawie zamówienia w promieniu 30 km od danej filii i wprowadzeniu kolejnych siedmiu pełnych tras przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości na 62 już istniejących. Z kolei w miejscach, których nie pokrywa codzienny system dystrybucji, wzmacniana jest współpraca na zasadzie AD Partner. Jak zdradził Dawid Cieśla, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, tylko w tym roku większość partnerów AD odnotowała 40-proc. wzrost sprzedaży.
AD Polska wspiera swoich klientów również w zakresie szkoleń, w tym technicznych, prowadzonych przy współpracy z firmą BETiS. W pierwszym półroczu br. w ramach Akademii Techniki Samochodowej zorganizowano 48 takich spotkań. Firma BETiS była również partnerem merytorycznym I edycji konkursu Supermechanik AD 2016. Ten historyczny tytuł wywalczył Łukasz Szostakiewicz reprezentujący serwis Auto Naprawa z Włodawy, o czym pisaliśmy w poprzednim wydaniu „Nowoczesnego Warsztatu”.
– Poza rynkiem polskim i europejskim duże zmiany nastąpiły również w skali globalnej. AD International została częścią światowej organizacji dystrybucyjnej 1Parts. W jej skład wchodzą także firmy Auto Parts i Pronto, działające w Ameryce Północnej. Daje to nam dodatkowe możliwości rozwoju, co też przełoży się na korzyści dla naszych klientów – podsumowuje rok 2016 prezes Piotr Stopczyk.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony