Wydarzenia

ponad rok temu  07.09.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Co z tą roboczogodziną?

Kongres Blacharsko-Lakierniczy Polskiej Izby Motoryzacji 2020

„Stawka roboczogodziny w twoim serwisie” – to hasło przyciągnęło ponad 100 uczestników Kongresu Blacharsko-Lakierniczego, który odbył się 22 sierpnia w Kielcach. Organizatorem była Polska Izba Motoryzacji wraz z partnerem – firmą Lift Investment.

Na sali zasiedli właściciele i kadra zarządzająca serwisami blacharsko-lakierniczymi oraz rzeczoznawcy i biegli sądowi.
– To była pierwsza edycja tego wydarzenia, z rozmów z uczestnikami wynika, że takie krótkie, tematyczne, jednodniowe spotkania mają sens – mówi Ewa Rosik, dyrektor biura doradztwa i szkoleń w Polskiej Izbie Motoryzacji. – Oprócz referatów najistotniejsze były dyskusje, podczas których uczestnicy wraz z ekspertami wymieniali doświadczenia, dzielili się wiedzą. Gdyby nie ograniczenia czasowe, to dyskusje mogłyby trwać godzinami.
Podczas kongresu uświadamiano, że na rynku napraw coś takiego, jak średnia stawka roboczogodziny nie istnieje i że termin ten jest wymysłem powodującym niepotrzebne zamieszanie wśród serwisów. Dlatego też każdy warsztat powinien mieć wyliczoną stawkę indywidualnie, a uzależnioną od wielu czynników. W trakcie prelekcji i dyskusji wyjaśniano, jak skutecznie wynegocjować stawkę rbh z towarzystwami ubezpieczeniowymi, czy w jaki sposób przygotować się i jak skutecznie bronić oczekiwanej kwoty na sali sądowej. Była również mowa o wpływie stawki na wysokość wykonywanych kosztorysów na przykładzie pojazdów osobowych i użytkowych. Uczestnicy wymieniali się też swoimi doświadczeniami w relacjach z ubezpieczycielami. Dyskutowano o sposobach uzyskania od ubezpieczyciela właściwej kwoty kosztorysu za naprawę rozbitego pojazdu oraz stawki za pojazd zastępczy. Ta wymiana poglądów daje pewność, że „da się”!
Swoje wystąpienia mieli: Roman Kantorski, prezes Polskiej Izby Motoryzacji; Maciej Brzeziński, ekspert izby ds. roboczogodziny; mec. Łukasz Kowalski z kancelarii Lift Investment; Mariusz Szymański, ekspert Polskiej Izby Motoryzacji; adwokat Justyna Radek i adwokat Łucja Kobroń-Gąsiorowska.
Nad całością wydarzenia czuwał dynamiczny i ekspresyjny prowadzący, czyli Tomasz Szydlak, który na samym początku spotkania odebrał z rąk prezesa Polskiej Izby Motoryzacji okolicznościowy puchar za działania na rzecz sektora blacharsko-lakierniczego, w tym za obnażanie nierzadko niewygodnej prawdy o relacjach na linii serwisy – towarzystwa ubezpieczeniowe.
Kongres odbył się w Centrum Konferencyjnym Targów Kielce, gdzie równolegle miała miejsce wystawa „Kieleckie Klasyki – Targi Motoryzacyjne”. Ta impreza była największym ogólnopolskim wydarzeniem motoryzacyjnym w Kielcach w 2020 roku. To też najpopularniejsza i bardzo lubiana impreza skupiająca pasjonatów i miłośników samochodów i motocykli. Jej organizator – Jacek Klesyk – również otrzymał od Polskiej Izby Motoryzacji dyplom uznania za prowadzone działania. Taka wystawa to przecież krzewienie wiedzy o motoryzacji wśród społeczeństwa. 

Wystawa obejmowała takie działy, jak:

  • auto i moto Klasyczne Kieleckie – stała ekspozycja ponad 100 pojazdów,
  • automoto Bazar – giełda części auta i moto,
  • ciężarowe auta – tir z pustyni ze Skarżyska oraz kraz i ikarus,
  • Strefa Militarna i 4×4 (obecność klubów: 4×4, Subaru, BMW, Trabanty, Mercedesy, Fiaty 126p, Mazda Klub, Saab),
  • do tego: ZłomBoll, motocykle z koszem, driftowozy, traktory do ozdoby, pokazy odnawiania (autodetailing RR Custom), wystawa zabytkowych rowerów.

O podsumowanie kongresu poprosiliśmy Tomasza Szydlaka, eksperta PIM prowadzącego spotkanie: – Fakt tak licznego uczestnictwa przedstawicieli sektora blacharsko-lakierniczego w konferencji, i to w sezonie wakacyjnym, z pewnością cieszy, dowodzi też, jak istotnym zagadnieniem jest roboczogodzina. Uważam, że tego rodzaju spotkania powinny odbywać się częściej, a zawężenie ich do jednego zagadnienia jest jak najbardziej trafne, ponieważ daje możliwość wyczerpania tematu, a tych z kolei jest mnóstwo. Podczas spotkania, a raczej dyskusji, padały również pytania związane nie tylko z rbh, co świadczy o tym, że Polska Izba Motoryzacji obrała właściwy kierunek. Jest zatem bardzo dużo do zrobienia merytorycznie w sektorze serwisów blacharsko-lakierniczych, ale świadomość, poziom wiedzy rosną, a to z pewnością cieszy.

Marcin Budziewski

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?
Co z tą roboczogodziną?

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony