Co trzeci samochód wyprodukowany w Europie wyjeżdża z fabryki na oponach Continental. Niemiecki koncern to wiodący dostawca nie tylko opon, ale także innych rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo na drogach. Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo niemieckiej firmy otwarte zostało w 1996 roku w Polsce, a więc w tym roku polski oddział firmy świętuje 20-lecie. Urodzinowa gala odbyła się w Warszawie.
20 lat działalności Continental w Polsce to nie tylko budowanie silnej pozycji nad Wisłą. Polski oddział, którym przez ostatnich kilkanaście lat kierował dr Piotr Zielak, sukcesywnie przejmował też sprzedaż produktów Continental na innych rynkach. Dziś Continental Opony Polska poza krajowym rynkiem obsługuje też Obwód Kaliningradzki, Litwę, Łotwę, Estonię, Białoruś, Ukrainę i Mołdawię.
Za sukcesem stoją ludzie
Dariusz Wójcik, od niedawna dyrektor Continental Opony Polska, pracuje w firmie od ponad 17 lat. Zaczynał jako przedstawiciel handlowy, odpowiadał za sprzedaż opon specjalistycznych, objął stanowisko dyrektora marketingu. - Przez lata zbierałem doświadczenie, budowałem zespoły i nimi zarządzałem. Ugruntowało to we mnie przekonanie, że w ludziach jest moc i siła. Bez zespołu nic nie można osiągnąć – mówi D. Wójcik.
W ciągu dwóch dekad funkcjonowania firma pięciokrotnie zwiększyła zatrudnienie, potroiła liczbę marek w ofercie, osiągnęła rekordowy obrót na poziomie ponad miliarda złotych rocznie i stała się jedną
z najbardziej rozpoznawalnych marek opon w Polsce.
Dystrybucję produktów koncernu Continental w Polsce rozpoczęto na początku XX wieku, a dokładnie w 1911 roku w Warszawie. W latach 20. powstały kolejne punkty w Katowicach, Lwowie i Poznaniu, by przez kolejną dekadę prowadzić sprzedaż ogumienia oraz wyposażenia dla warsztatów oponiarskich w Polsce. W pierwszej połowie lat 90. sprzedaż opierała się na bezpośrednim imporcie opon przez indywidualnych dystrybutorów.
Pierwsze oficjalne przedstawicielstwo koncernu Continental AG w Warszawie utworzono w 1996 roku, gdy powołano do życia spółkę Continental Opony Polska Sp. z o.o.
Dwie dekady sukcesów
Początkowo warszawskie biuro Continental zatrudniało około 20 osób, z czego zespół handlowy opon osobowych liczył zaledwie 5 pracowników. Obecnie w Continental Opony Polska jest zatrudnionych ponad 100 osób. Firma rozpoczynała działalność od współpracy z 10. klientami i generowała obroty roczne na poziomie kilku milionów złotych. W grudniu 2016 roku spółka świętowała przekroczenie rocznego obrotu na poziomie miliarda złotych.
Kluczem do sukcesu Continental Opony Polska jest polityka multibrandowości. Firma startowała z 5 markami: Continental, Barum, Uniroyal, Semperit i Gislaved, by po 20 latach oferować aż 15 marek opon, w tym m.in. Viking, General Tire czy Matador.
- Sukcesy osiągnięte przez Continental Opony Polska to w głównej mierze efekt konsekwencji i partnerskiego traktowania wszystkich uczestników rynku – klientów, partnerów biznesowych oraz pracowników. Jestem dumny z naszych osiągnięć, bo zbudować i utrzymać tak silną markę, na tak wymagającym i zmieniającym się rynku,
to duże wyzwanie. Historia tej firmy to poniekąd moja zawodowa historia, dziękuję wszystkich, którzy byli jej częścią – powiedział dr Piotr Zielak, który przez ostatnie 19 lat pracował, a od 2002 roku zarządzał firmą Continental Opony Polska.
Continental to więcej niż opony
Continental Opony Polska nie tylko dostarcza najwyższej jakości opony do wszystkich rodzajów i modeli pojazdów – osobowych, ciężarowych, autobusów, wózków widłowych, pojazdów specjalistycznych i motocykli. Jest także partnerem dla dealerów, flot i profesjonalnych serwisów oponiarskich.
Z myślą o specyficznych potrzebach i wymaganiach flot ciężarowych Continental Opony Polska w 2010 roku uruchomił program Conti 360° Fleet Services, który jest kontynuacją sieci ContiEuroService – pierwszego tego typu programu w Europie. W ramach programu firma świadczy kompleksowe usługi doradztwa zakupowego, serwisu oraz kontroli stanu ogumienia i zapewnia serwis awaryjny w 25 krajach Europy. W ramach programu Continental, co roku publikuje ranking najlepszych w Polsce serwisów, stale podnosząc jakość sieci. W ciągu 5 lat do programu dołączyło już ponad 200 flot i liczba ta stale rośnie.
W 2011 roku otwarto pierwszy w Polsce profesjonalny serwis samochodów i opon BestDrive, należący do globalnej sieci koncernu Continental. Aktualnie BestDrive dysponuje 40 serwisami firmowymi i 100 serwisami partnerskimi, które świadczą kompleksowe usługi dla flot pojazdów osobowych i ciężarowych w całej Polsce.
Futbolowe emocje i pomoc dzieciakom
Dla Continental bardzo ważne są emocje dlatego przez ostatnie kilkanaście lat firma angażowała się w najpopularniejszy sport świata – w piłkę nożna. W ramach sponsoringu wspierała drużyny narodowe i kluby, najlepsze na świecie ligi piłkarskie, a także rozgrywki takie jak Mistrzostwa Świata FIFA czy Mistrzostw Europy UEFA.
Jako firma odpowiedzialna społecznie pomaga najmłodszym rozwijać ich futbolowe pasje. Od sześciu lat wspiera najlepsze drużyny piłkarskie złożone z wychowanków domów dziecka z całego kraju i jest głównym sponsorem Piłkarskich Mistrzostw Polski organizowanych właśnie dla takich dzieciaków. Ponadto od 2013 roku znacznie rozszerzyła zasięg swoich działań i jest także głównym sponsorem Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej. Do tej pory odbyło się 7 turniejów krajowych i 4 edycje Mistrzostw Świata, w których łącznie udział wzięło aż 2958 dzieci z 30 krajów świata.
- Tak dynamiczny rozwój firmy, realizacja wielu zróżnicowanych projektów i czerpanie z innowacyjnych rozwiązań dla motoryzacji dostarczanych przez koncern Continental to dla nas doskonała baza do osiągania kolejnych sukcesów. Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał tkwiący w naszych pracownikach, oferowanych produktach i usługach. Wszystko po to, by umocnić pozycję firmy wśród naszych partnerów i klientów, oraz dostarczyć kolejnych powodów do dumy – podsumował Dariusz Wójcik, nowy Dyrektor Generalny Continental Opony Polska.
Komentarze (0)