Podczas tegorocznych targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas firma Continental zaprezentowała rozwiązania pozwalające na pełne wykorzystanie potencjału pojazdu, takie jak systemy i technologie integrujące dane uzyskane on-line oraz innowacyjne interfejsy HMI (człowiek-maszyna).
Czy jednoczesne zmniejszenie zużycia paliwa, bezpieczeństwo i automatyczne prowadzenie jest możliwe? Konstruktorzy Continental opracowali technologię eHorizon, która umożliwia udostępnienie pojazdom aktualnych i dokładnych informacji na temat sytuacji na drodze. Dzięki ciągłemu dostępowi do danych magazynowanych i przetwarzanych w chmurze, informacje na temat drogi bezpośrednio przed pojazdem mogą w czasie rzeczywistym wpływać na poprawę funkcjonowania systemów w aucie. Podczas targów inżynierowie Continental zaprezentowali, w jaki sposób analiza zebranych w chmurze danych pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 4% na przykładzie pojazdu hybrydowego (48 V) wyposażonego w system Connected Energy Management. W innym pojeździe wyposażonym w eHorizon dane zostały wykorzystane do zwiększenia pola widzenia kierowcy i ostrzegania go o niebezpiecznych sytuacjach, zanim on sam będzie mógł je dostrzec.
Eksperci Continental opracowali także rozwiązanie umożliwiające przemieszczanie wyświetlanych treści poza granicami ekranu, na różnych wyświetlaczach. Jest ono wykorzystywane w nowej generacji radioodtwarzaczach i platformach informacyjno-rozrywkowych. Technologia HMI Server obsługuje różne aplikacje, zgodnie zasadą, że informacje wyświetlane są nie tylko w zależności od potrzeb kierowcy, ale również w zależności od sytuacji na drodze – dokładnie w tym miejscu, w którym kierowca powinien je zobaczyć.
Zademonstrowany został również niezależny od systemu operacyjnego auta sposób integrowania aplikacji z urządzeniami mobilnego kierowcy lub pasażerów z systemem informacyjno-rozrywkowym pojazdu na przykładzie AutoLinQ. Wykorzystująca strukturę języka HTML5 technologia AutoLinQ pozwala na łatwe zainstalowanie aplikacji ze smartfona w radioodtwarzaczu i zintegrowanie jej bezpośrednio z interfejsem HMI.
Z kolei poprzez system Curved Centerstack producent wprowadza nową jakość
w projektowaniu wnętrz „pojazdów przyszłości”, które są podłączone do sieci. System obejmuje dwa wyświetlacze dotykowe AMOLED o przekątnej 12,3 cala. Wykorzystują one responsywność i reagują na siłę nacisku, są też wyposażone w czujnik typu Time-of-Flight do wykrywania gestów. Połączenie tych technologii umożliwiło uzyskanie atrakcyjnego interfejsu, który ogranicza rozproszenie uwagi kierowcy.
Dużym zainteresowaniem podczas CES cieszył się także pierwszy publiczny pokaz opracowanego przez konstruktorów Continental systemu pozwalającego na przyciemnianie szyb w samochodzie za pomocą inteligentnych cząsteczek. Intelligent Glass Control to system wykorzystujący specjalne folie, umieszczane wewnątrz szyby, które zmieniają poziom swojej przejrzystości pod wpływem napięcia elektrycznego. Choć folie wykorzystywane do przyciemniania szyb są dostępne na rynku już od dawna, do tej pory technologię tę można było stosować wyłącznie w systemach dachowych wysokiej klasy samochodów.
Źródło: Continental
Komentarze (0)