Lakiernictwo i blacharstwo

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Czarny, czarny

i… jeszcze raz czarny!

Jak pokazują statystyki z roku 2008, czarny prowadzi w rankingu popularności kolorów. Według badań przeprowadzonych przez Standox, aż 26 proc. sprzedanych w tym roku samochodów miało właśnie ten kolor. Już drugi rok z rzędu kolor czarny wysunął się na prowadzenie, detronizując srebro i szary. W segmencie samochodów luksusowych i SUV-ów ten wynik jest nawet wyższy – odpowiednio 38 i 41 proc. Za wyjątkiem minivanów, czarny bezdyskusyjnie prowadzi we wszystkich segmentach.



Czas srebra ewidentnie minął. W oczach zmotoryzowanych w Europie, kolor ten został zastąpiony przez inne, które równie dobrze oddają nowoczesność i zaawansowanie technologiczne. Jednak odcienie szarości nadal są popularne i tak jak w latach 90. cenione było srebro, tak teraz podobnie kolor szary. Europejczycy kochają też niebieski. Niezależnie czy jest ciemny, czy jasny, ostry czy subtelny, ma wciąż wielu zwolenników. Biały jest bardzo modny, zwłaszcza na drogach Wielkiej Brytanii i Niemiec. Jednak nie jest to trend ogólnoeuropejski, bo jak pokazały statystyki, sprzedaż białych samochodów wzrosła jedynie o 1 proc. w porównaniu do roku zeszłego. Czerwień jest bardziej popularna niż w zeszłych latach, ale nie widać specjalnego wzostu. Pomarańczowy zaś, pomimo że był w roku 2008 bardzo modny w dziedzinie mody i wielu innych sferach, nie wpłynął w sposób znaczący na paletę popularnych barw. Trendy w przemyśle motoryzacyjnym ulegają zmianom bardzo powoli. I pewnie upłynie jeszcze wiele lat, zanim znajdzie to odzwierciedlenie w statystykach.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony