Samochody ciężarowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Czasy się zmieniają

Dlatego nowoczesne samochody straży pożarnej są kontrolowane na najnowszych podnośnikach firmy JAB, której przedstawicielem w Polsce jest firma Stertil-Koni.

Kanały warsztatowe nie znikłyby w tak dużych ilościach na rzecz podnośników samochodowych, jeśli ergonomiczne korzyści nowoczesnej technologii nie byłyby tak wyraźne. Najważniejsze zalety to optymalna wysokość pracy, lepszy dostęp do podwozia pojazdu (istotne zwłaszcza w przypadku maszyn podpodłogowych), swobodny ruch kół, nie wspominając o znacznym polepszeniu warunków pracy.

Różne rozwiązania
Możliwe są następujące rozwiązania: 2, 3 lub 4 słupy podnośnika. Jeden z nich jest zwykle stałą konstrukcją, pozostałe są regulowane, chociaż mogą być również zamocowane na stałe, w zależności od rozstawienia osi pojazdów, jakie mają być podnoszone. Udźwig jednego słupa może wynosić: 8.000 kg, 14.000 kg, 22.000 kg, aż do 35.000 kg.
W nowych budynkach lub takich, w których nie ma problemów z podłogą, jednopoziomowy słup jest najlepszym i najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Teleskopowy słup o głębokości jedynie 1,385 mm może być zainstalowana w istniejących kanałach. Przedmontażowe urządzenia podnoszące firmy JAB w niezależnych kasetach są idealne w instalacjach retroaktywnych w istniejących warsztatach lub kanałach, gdzie bez trudu mogą być zintegrowane.
Opcjonalne dodatki obejmują jednostkę sterującą, specjalne środki bezpieczeństwa, wersje przeznaczone do otoczenia wilgotnego oraz wiele innych praktycznych elementów, ułatwiających pracę w warsztacie.
Poza popularnymi dotychczas kanałami do przeglądu samochodów, warsztaty naprawiające pojazdy użyteczności publicznej coraz częściej korzystają z nowoczesnych wielosłupowych podnośników. Niezwykle mały prześwit pod podwoziem obecnych autobusów nie pozostawia innego wyjścia, niż podnoszenie pojazdów do góry. Ale nawet w przypadku samochodów ciężarowych, do których dostęp jest dużo łatwiejszy, podnośnik JAB okazuje się być znacznie korzystniejszy, widocznie wpływając na racjonalizację oraz polepszając warunki pracy.
Dwusłupowy podnośnik stał się bardzo popularny, ponieważ jest odpowiedni do większości pojazdów użytkowych. Jeden ze słupów jest ruchomy, dzięki czemu podnośnik może być używany do pojazdów z różnym rozstawem osi. Obydwa słupy mają swój własny układ sterowania i mogą być sterowane synchronicznie lub indywidualnie. Synchronizacja słupów pozostaje niezmieniona przy zmianie rozkładu obciążeń. Podnośnik pozwala na obsługę ciężarówek, samochodów z przyczepami, autobusów – zarówno tych z jedną osią przednią, jak i potrójną osią tylną. Trzysłupowe podnośniki mogą być stosowane do prawie każdego typu pojazdów. Są one powszechnie używane do podnoszenia autobusów przegubowych oraz ciągników z przyczepami. Środkowy słup podnoszący jest zazwyczaj konstrukcją umocowaną na stałe, podczas gdy pozostałe dwa słupy są regulowane, aby można je było dostosować do różnego rozstawu osi. Pomimo iż technologia, konstrukcja oraz komfort pracy są takie same jak przy podnośnikach dwusłupowych, synchronizację z układem uzupełniono o elektroniczny system bezpieczeństwa, który eliminuje niezamierzone różnice w wysokościach podnoszenia lub redukuje je do maksimum 50 mm.
Aby zapewnić nieograniczoną różnorodność zastosowań podnośnika, stworzono możliwość wyłączenia kontrolek synchronizacji. Pozwala to na niezależne sterowanie słupami – każdym z osobna bądź w parach. Skutkiem tego trzysłupowy podnośnik może stać się podnośnikiem dwusłupowym. Wśród możliwości instalacji standardowa wersja słupa stanowi oczywisty wybór w nowych budynkach, gdzie płyta nośna jest zawarta w planach konstrukcyjnych. Głębokość instalacji gra jedynie rolę drugoplanową, odkąd – w większości przypadków – kanały muszą być tak czy inaczej budowane. Kolejną możliwość stanowi słup teleskopowy, którego mała głębokość (około 1,385 mm) umożliwia montaż w już istniejącym kanale. Podnośniki w takiej wersji są idealne miedzy innymi tam, gdzie poziom wód gruntowych jest wysoki.
Jeśli chodzi o tramwaje i pojazdy gąsienicowe, zasady hydrauliki niezmiennie pokazują swoją przewagę przy podnoszeniu tak ciężkich wozów. Firma JAB proponuje w takim wypadku system składający się z czterech par słupów podnoszących, o udźwigu 12.000 kg na parę słupów i z czterema jednostkami sterującymi. Hydrauliczna synchronizacja zapewnia najwyższą precyzję działania. Absolutnie niezawodny system bezpieczeństwa w tym urządzeniu występuje również przy podnośnikach do czołgów, które używa NATO.
Firma JAB jest zorientowana na klienta oraz nastawiona na elastyczność i innowacyjność. Stale dostosowuje swoje produkty do najnowszych rozwiązań i wymagań rynku – zarówno na skalę krajową, jak i międzynarodową.




B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony