Nowy zakład produkcyjny firmy Delphi, powstały w ramach spółki joint venture, będzie kontynuował dostawy wysokiej jakości klocków i szczęk hamulcowych.
Delphi Product & Service Solutions założyło spółkę joint venture z Roulunds Braking Systems SAS, wiodącym europejskim producentem elementów ciernych zarówno OE (montowanych jako wyposażenie pierwszej zabudowy), jak i sprzedawanych na rynku części zamiennych. Nowa spółka pod nazwą Alliance Friction Technologies specjalnie w tym celu uruchomiła w pobliżu New Dehli (Indie) nowy zakład produkcyjny, którego zadaniem będzie zaopatrywanie Delphi w cierne elementy układów hamulcowych o parametrach identycznych z częściami oryginalnymi. Części te będą sprzedawane w całej Europie oraz w innych państwach zaopatrywanych przez europejskie oddziały Delphi.
- To ważny krok w istotny sposób wzmacniający nasz sektor układów hamulcowych – powiedziała Lucia Moretti, dyrektor zarządzający Delphi Product & Service Solutions na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę. – Dzięki systemom produkcji przeznaczonym specjalnie dla Delphi mamy pełną kontrolę nad jakością, technologią i dostawami. Obecność obu spółek wyraźnie zaznaczyła się już w Indiach, gdzie wytwarzane są nowoczesne produkty kierowane następnie na rynki całego świata. W spółce joint venture pracuje około 150 osób, które będą wytwarzać rocznie ponad 1,1 miliona ciernych elementów hamulcowych, gdy w następnych miesiącach roku 2006 produkcja osiągnie planowany poziom. Nowy zakład, którego potencjał produkcyjny w roku 2007 ma sięgnąć 2 mln części, stanowi solidną podstawę przyszłego rozwoju.
Fabryka wkrótce otrzyma certyfikat jakości QS9000 dla producentów części oryginalnych, a ponadto w tym roku zamierza uzyskać certyfikat systemu zarządzania jakością produkcji części samochodowych TS16949. Elementy układów hamulcowych są częścią bogatej oferty części podwozia Delphi, przeznaczonych do montażu fabrycznego i dla rynku części zamiennych. Do oferty tej należą również amortyzatory, elementu układu kierowniczego i zawieszenia. Rodzina części układów hamulcowych Delphi Lockheed już obecnie jest jedną z największych w Europie – należy do niej ponad 7,5 tysiąca pozycji katalogowych, obejmujących wszystkie marki samochodów i wszelkie rodzaje części, począwszy od tarcz i klocków hamulcowych, poprzez zaciski i elementy instalacji hydraulicznej, aż po płyny. Spółka zapewnia krótkie czasy realizacji dostaw oraz system selekcji części na płycie CD-ROM, ułatwiający przygotowanie wyceny i sporządzenie faktury. Pomoc techniczna jest dostępna zarówno w Internecie, jak i przez telefon. Delphi oferuje ponadto liczne szkolenia, ułatwiające warsztatom, pośrednikom i dystrybutorom skuteczne działanie w branży układów hamulcowych.
- Nowa spółka joint venture dodatkowo wzmocni Delphi w sektorze OES (oryginalne części zamienne) i części przeznaczonych dla rynku części zamiennych, obejmującego wszystkie marki samochodów – powiedział Ian Voce, dyrektor dywizji Delphi Product & Service Solutions odpowiedzialny za podwozia, systemy klimatyzacji i elektronikę pojazdową. – To dowód naszego poważnego zaangażowania w poszerzenie zasięgu na globalnym, wtórnym rynku części motoryzacyjnych.
Delphi i Roulunds
Wiele rozwiązań technologicznych, dzięki którym nasze samochody są bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego, jest wynikiem innowacji wprowadzonych przez Delphi – globalnej spółki, inwestującej rocznie około 2 mld USD w rozwój techniki motoryzacyjnej. Zaangażowanie to ma odzwierciedlenie w oferowanym przez spółkę wachlarzu produktów dla rynku wtórnego – znajdziemy tu niemal wszystko, począwszy od części układów hamulcowych, skończywszy zaś na wyspecjalizowanych zespołach elektronicznych. Grupa Roulunds Braking produkuje i dystrybuuje na całym świecie szeroki asortyment ciernych komponentów OE (części montowane fabrycznie), OES (oryginalne części zamienne) i części przeznaczonych dla rynku części zamiennych. Prace badawczo-rozwojowe oraz 80-letnie doświadczenie w dziedzinie elementów ciernych sprawiły, iż firma Roulunds Braking znalazła się na pozycji preferowanego producenta klocków i szczęk hamulcowych OE i OES – wśród producentów montujących fabrycznie te części znajdują się Vauxhall/Opel, Saab, Daewoo, Ford, Volvo, Land Rover i Renault. W roku 1981 firma Roulunds Braking jako pierwszy producent wprowadziła elementy cierne pozbawione azbestu, a w roku 1995 była pierwszym producentem, który otrzymał europejską homologację R90. Produkty cierne Roulunds Braking spełniają też wymagania dyrektywy 2000/53/CE w sprawie materiałów wolnych od substancji ABC (metale ciężkie). Najnowszym osiągnięciem jest rodzina ceramicznych klocków hamulcowych przeznaczonych na rynek amerykański – wyróżniają się one największą w swej klasie skutecznością hamowania, w tym lepszą skutecznością początkową i wysoką odpornością na spadek efektywności hamowania przy intensywnym użyciu. Ponadto Roulunds Braking dysponuje pełną ofertą tarcz nośnych, podkładek wyciszających, klocków, tarcz i szczęk hamulcowych oraz zestawów szczęk hamulcowych OE, OES i dla niezależnego rynku części zamiennych. Zakłady produkcyjne Roulunds Braking znajdują się w Danii, Francji, Indiach i Chinach.
Komentarze (0)