Nasze rozmowy

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Części karoserii eQ-element ® nie tylko dla ASO

N.W.: Jak kształtuje się sprzedaż części karoserii eQ-element®?
A-E: Wprowadzone do naszej oferty w roku 2002, dostarczane początkowo tylko kilku serwisom w kraju, dziś stanowią bardzo istotną część naszej sprzedaży. Zwłaszcza od 1 listopada 2004 obserwujemy duże zainteresowanie tym asortymentem ze strony ASO.

N.W.: Przypomnijmy więc naszym Czytelnikom co to eQ-element®?
A-E: Z punktu widzenia nowych przepisów GVO, eQ-element® to jedyne na polskim rynku części karoserii wypełniające prawne kryteria tzw. “części zamiennych o porównywalnej jakości” (art.1 ust.1 pkt u “europejskiego” GVO).
Natomiast z punktu widzenia techniczno-ekonomicznego, eQ-element® to części nieoryginalne, których cechy techniczne zostały skontrolowane, jakość odpowiada częściom oryginalnym, natomiast cena zbliżona jest do części nieoryginalnych.

W standardzie jakości eQ-element® oferujemy przede wszystkim maski silnika, błotniki, zderzaki, a także atrapy i wzmocnienia czołowe.

N.W.: Jakie znaczenie ma status “części porównywalnej jakości wg GVO”?
A-E: Od 1 listopada 2004 ASO mogą używać części nieoryginalnych, ale naprawa wykonana z użyciem części, które nie mają poprawnej dokumentacji potwierdzającej status “części porównywalnej jakości wg GVO” może zostać potraktowana jako rażące naruszenie umowy autoryzacyjnej. Dla ASO ściśle udokumentowany status “części porównywalnej jakości”, to “być albo nie być”.

N.W.: A dla warsztatu niezależnego?
A-E: Od 1 listopada 2004 warsztaty niezależne mogą wykonywać w okresie gwarancji m.in. tzw. “naprawy zwykłe”, czyli naprawy których nie finansuje producent – a klient nie utraci z tego tytułu gwarancji na pozostałą część samochodu, o ile naprawę wykonano “niewadliwie” oraz użyto “części zamiennych o porównywalnej jakości”.
Każda naprawa powypadkowa, to właśnie “naprawa zwykła” w rozumieniu GVO, a gwarancje na nadwozie sięgają obecnie nawet 12 lat!
Natomiast po okresie gwarancji na nadwozie taki status części nie ma dla warsztatu niezależnego de facto znaczenia.

N.W.: A cechy techniczne eQ-element®?
A-E: Sama dokumentacja (strona tytułowa - obok) potwierdza, że nasz dostawca zna przepisy GVO i bierze na siebie odpowiedzialność za jakość towaru w zakresie i w znaczeniu przewidzianym w GVO. Ale to nie wszystko.
Wybieramy wyłącznie oświadczenia GVO tych dostawców, którzy spełniają kilka dodatkowych kryteriów, w tym:
- wdrożyli przed co najmniej 24 miesiącami wiarygodny system podziału oferty na części “zwykłe” i części “specjalne”
– spełniające kryteria GVO;
- wdrożyli ścisły system kontroli jakości części “specjalnych” poprzez wykonywanie udokumentowanych pomiarów w laboratorium (patrz zdjęcie nr 1);
- stosują dodatkowe, wzmocnione opakowanie części “specjalnych”.
Rezultat: stosując eQ-element® za relatywnie niską cenę warsztat otrzymuje część nieuszkodzoną o bardzo dobrej jakości i nie ryzykuje nadmiernej straty czasu na dopasowywanie, szpachlowanie, ani utraty dobrej opinii u klienta.

N.W.: Dlaczego inne hurtownie nie robią tego samego?
A.E.: Każda firma szuka swojej unikalnej specjalizacji, my od 12 lat importujemy oryginalne części serwisowe, więc
jakość części jest tym kryterium, na którym się dobrze znamy i do którego przywiązujemy wielką wagę. Dobre warsztaty blacharsko-lakiernicze w Polsce nas z tego znają.
U nas każda część eQ-element® – sztuka po sztuce – jest sprawdzana 3 razy: najpierw u dostawcy, następnie u nas, wreszcie przy przekazywaniu odbiorcy. To wszystko ogromny nakład czasu, na który nie ma miejsca przy obsłudze masowej w największych krajowych hurtowniach, gdzie codziennie sprzedaje się tony części zamiennych. Tymczasem polski rynek “części porównywalnej jakości” jest jeszcze w Polsce w powijakach.
N.W.: Kto więc kupuje eQ-element®?
A-E: Przede wszystkim ASO. Zamawiają eQ-element® zarówno do napraw własnych marek, jak i do napraw samochodów marek pozostałych. W ten sposób łączą konkurencyjność rynkową z wysoką jakością usługi. Druga grupa, to renomowane warsztaty, które preferują oryginały, ale niektórych klientów na nie po prostu nie stać. Od czasu GVO pojawiły się także pytania od klientów flotowych i od ubezpieczycieli.

N.W.: Jaki jest pełny zakres Waszej oferty części karoserii?
A.E: Po pierwsze serwisowe oryginały – dostarczamy je do kilkunastu marek aut, a w naszym cenniku można się posługiwać numerami serwisowymi OE wprost z kosztorysów napraw.
Po drugie oryginały GVO od ich wytwórców, czyli np. asortyment Helli, Valeo, Bosch, Magneti Marelli itd.
Po trzecie typowe zamienniki, które dostarczamy do setek warsztatów.
Po czwarte eQ-element® – obecnie to kilkaset pozycji katalogowych – dla ASO i nie tylko.
Wszystko z dostawą na terenie całego kraju. W tej chwili mamy w Polsce około tysiąca klientów.

wyłączny dystrybutor eQ-element®
AUTO-ELEMENTS, Katowice
(032) 20 00 800 (8 linii)
(032) 25 18 800 (faxy)
www.element.com.pl
www.eQ-element.pl
www.GVO.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony