Diagnostyka

ponad rok temu  19.01.2015, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Czujnik radarowy MRR rear

Spojrzenie w lusterko wewnętrzne i zewnętrzne, a następnie przez ramię – w taki sposób kierowcy sprawdzają, czy można bezpiecznie wykonać manewr zmiany pasa ruchu. Jednak nawet wtedy, gdy przestrzega się podanej wyżej kolejności, to martwe pole, czyli obszar wokół pojazdu, który podczas jazdy nie jest widoczny w lusterkach bocznych i wstecznym, stanowi duże zagrożenie w ruchu drogowym.

Niewidoczny w wewnętrznym ani zewnętrznym lusterku obszar z tyłu pojazdu i na ukos od niego jest wystarczająco duży, by zmieścił się w nim nawet niewielki bus, który łatwo przeoczyć, nawet jeśli kierowca obejrzy się za siebie. Bosch minimalizuje to ryzyko i oferuje funkcję o nazwie asystent pasa ruchu. Nowy czujnik radarowy średniego zasięgu przeznaczony do montażu z tyłu pojazdu dostarcza wielu ważnych informacji. - Czujnik MRR rear precyzyjnie rozpoznaje innych uczestników ruchu znajdujących się w martwym polu pojazdu – mówi Gerhard Steiger, prezes działu branżowego Chassis Systems Control.
Obecnie system Bosch będzie seryjnie stosowany przez jednego z wiodących na świecie producentów samochodów, w bardzo popularnym modelu klasy średniej. Aby zapewnić bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu, europejski producent wyposaży swoje samochody w dwa czujniki zamontowane po prawej i lewej stronie tylnego zderzaka. Obydwa czujniki MRR rear monitorują obszar znajdujący się z tyłu i wzdłuż pojazdu. Zaawansowane oprogramowanie umożliwia zbieranie informacji, co pozwala stworzyć kompletny obraz ruchu za pojazdem. Jeżeli inny pojazd będzie się zbliżał z dużą prędkością lub znajdzie się w martwym polu, kierowca otrzyma ostrzeżenie, np. w formie sygnału świetlnego w okolicy lusterek zewnętrznych. Jeżeli pomimo to włączy kierunkowskaz, sygnalizując chęć zmiany pasa, asystent pasa ruchu dodatkowo wygeneruje sygnał dźwiękowy lub wykorzysta technologię haptyczną, aby ostrzec o niebezpieczeństwie.
Jednak asystent pasa ruchu nie wyczerpuje szerokich możliwości czujnika MRR rear. Na bazie czujnika radarowego Bosch przygotowuje także funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym.
Czujnik radarowy średniego zasięgu firmy Bosch odniósł duży sukces. Dotyczy to także wersji przeznaczonej do montażu z przodu pojazdu, która dostarcza cennych informacji innym układom wspomagającym.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony