Lakiernictwo i blacharstwo

3 dni temu  20.05.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 7 minut

Czy cieniowanie to trudny proces?

Powierzchnia pokrywy tylnej i błotnika tylnego licują w tej samej płaszczyźnie (długa linia styku)

Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi tylnych, błotników tylnych, progów itd.) i potrzebą ponownego ich polakierowania w taki sposób, żeby naprawa nie była widoczna przez obserwatora/klienta.

Cieniowanie koloru pozwala stworzyć „iluzję”, która minimalizuje dostrzeganie niedopasowania koloru. Polega na optycznym wygubieniu różnicy pomiędzy kolorem elementu naprawianego a lakierowanym oryginalnie przez fabrykę produkującą samochody (OEM – ang. Original Equipment Manufacturer). W przypadku cieniowania należy rozpatrzeć najczęściej występujące przypadki:

Cieniowanie w obrębie jednego elementu w systemie bazowym
Zakwalifikowanie do tego typu cieniowania zależy od obszaru i umiejscowienia uszkodzenia....

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

1. Cieniowanie w obrębie jednego elementu
2. Cieniowanie z wyjściem na sąsiadujący element
3. Cieniowanie w systemie 3-warstwowym
4. Powierzchnia pokrywy tylnej i błotnika tylnego licują w tej samej płaszczyźnie (długa linia
5. Kąt obserwacji i kąt padania światła na powierzchnię ma znaczący wpływ na ocenę koloru z efektem
6. Cieniowanie metodą „po skosie" w górę lub w dół
7. Cieniowanie metodą „V”

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony