Powierzchnia pokrywy tylnej i błotnika tylnego licują w tej samej płaszczyźnie (długa linia styku)
Z koniecznością cieniowania najczęściej spotykamy się w sytuacji, kiedy dochodzi do uszkodzenia lakierowanych elementów poszycia zewnętrznego (np. zderzaków, błotników przednich, drzwi przednich, drzwi tylnych, błotników tylnych, progów itd.) i potrzebą ponownego ich polakierowania w taki sposób, żeby naprawa nie była widoczna przez obserwatora/klienta.
Cieniowanie koloru pozwala stworzyć „iluzję”, która minimalizuje dostrzeganie niedopasowania koloru. Polega na optycznym wygubieniu różnicy pomiędzy kolorem elementu naprawianego a lakierowanym oryginalnie przez fabrykę produkującą samochody (OEM – ang. Original Equipment Manufacturer). W przypadku cieniowania należy rozpatrzeć najczęściej występujące przypadki:
Cieniowanie w obrębie jednego elementu w systemie bazowym
Zakwalifikowanie do tego typu cieniowania zależy od obszaru i umiejscowienia uszkodzenia....
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)