Fot. Piotr Łukaszewicz
- Naprawa zacisków w warunkach warsztatowych już się nie opłaca - mówi Piotr Hotała, prezes firmy Auto-GH, zajmującej się sprzedażą części samochodowych. Zdaniem naszego rozmówcy, koszt zestawu naprawczego i roboczogodziny w warsztacie jest zbliżony do ceny nowego produktu. Zgadzacie się z tą opinią? Zapraszamy do dyskusji w komentarzach!
Faktem jest, że w ostatnich latach bardzo zwiększyła się oferta zacisków hamulcowych, a ich ceny maleją. - Mamy w swojej ofercie nowe zaciski hamulcowe i jarzma (łącznie ok. 1,5 tysiąca pozycji), ale zupełnie zrezygnowaliśmy z zestawów naprawczych, reperaturek i tłoczków. Moim zdaniem, to koniec tego rynku i napraw tego typu, ale to też dobra wiadomość dla warsztatów. Mechanik poświęca czas jedynie na wymianę zacisku, a kierowca ma w swoim aucie fabrycznie nowy produkt. Naprawa zacisku, poza tym, że staje się nieopłacalna, może być też zwyczajnie trudna lub niewykonalna. Korpusy w zaciskach czy prowadnice też się odkształcają. Nie warto ryzykować takich regeneracji - ocenia nasz rozmówca.
Oczywiście niskie ceny zacisków dotyczą głównie produktów importowanych z Chin. - Nie jest to jednak wyznacznik jakosci. Wszystkie nasze zaciski są wykonane w jednej z najnowocześniejszych fabryk zacisków na świecie, są testowane pod kątem szczelności w niskim ciśnieniu 0.3MPa, ale także w wysokim ciśnieniu 16MPa, badamy je także próżniowo, a nie są to jedyne testy jakim je poddajemy. To są produkty naprawdę dobrej jakości - podkreśla Adam Okupny, kierownik działu kontroli jakości, a pytany o wskaźnik zgłaszanych reklamacji mówi o liczbach mniejszych niż 1%. Kolejnym atutem zakupu nowego zacisku jest oczywiście brak potrzeby zwrotu starego korpusu (co bywa kłopotoliwe) czy zapłaty kaucji.
Jedyni w Europie
Części do układu hamulcowego to tylko część asortymentu firmy Auto-GH z Lubelszczyzny. Odwiedziliśmy magazyn firmy, gdzie znaleźliśmy kilka trudno dostępnych czy bardzo ciekawych rozwiązań. Firma działa od ponad 20 lat. Zaczynała od części do Wartburgów, potem była specjalizacja w zawieszeniu, a od kilku lat znajdziemy tu części do różnych układów samochodów osobowych i dostawczych. - Amortyzatory, sprężyny, wahacze, klocki, elektryka samochodowa, łącznie ponad 5 tysięcy pozycji. Do najciekawszych produktów należą kompletne zwrotnice, z piastą, osłoną tarczy, pierścieniem ABS (tu na prezentowanym zdjęciu zwrotnica do VW Golfa 4, na tarcze 288 mm). Kompletne zwrotnice posiadamy jako jedyni w Europie - dodaje prezes. Pytany o inne bestsellery wskazuje m.in. aluminiowe zwrotnice, wsporniki wahaczy czy czujniki temperatury spalin, gdzie części te są na rynku wtórnym poszukiwane bardzo często.
W ofercie amortyzatorów dostępne są produkty standardowej linii oraz wyższej - GH Pro. W prezentowanym poniżej przypadku to model do BMW e60. - Amortyzatory GH Pro produkowane są na liniach pierwszomontażowych. Różnice? W środku, poza nieruchomym zaworem, jest zastosowany olej wysokiej jakości Fuchs, co trzykrotnie zwiększa żywotność amortyzatora w porównaniu ze standardowymi olejami. Zarówno w olejowych, jak i gazowych amortyzatorach, stosowane są japońskie uszczelnienia NOK. Oczywiście, jest to zupełnie inna półka jakościowa, ale i ceny są sporo wyższe - opowiada prezes Auto-GH.
- Konkurencja przyzwyczaiła polską branżę do oferowania najtańszych produktów, będących wynikiem porównań wszystkich możliwych cen, co oczywiście ma niewiele wspólnego z jakością. My nie mamy zainstalowanego Excela nawet na jednym komputerze - śmieje się prezes.
Auto-GH współpracuje głównie z hurtowniami i dystrybutorami w krajach Europy i Afryki. Firma nawiązuje też współpracę z polskimi podmiotami " - Zawsze działamy fair play. Naszym klientom nie tworzymy konkurencji w ich regionach. Jesteśmy stali w uczuciach i zapraszamy do współpracy - podsumowuje Piotr Hotala (po lewej). Obok Adam Okupny.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć poniżej.
Komentarze (5)