Marketing w warsztacie

ponad rok temu  16.12.2021, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Czym kierowcy kierują się przy wyborze warsztatu?

Wzorem poprzednich lat za pośrednictwem platformy Motointegrator.com – wyszukiwarki usług i warsztatów samochodowych – kierowcy podzielili informacjami, czym kierują się przy wyborze mechanika. Jakie wnioski z płyną badania i na co zwrócić uwagę przy promocji swojego biznesu?

W 2021 roku serwis Motointegrator.com ponownie poprosił kierowców by wskazali, czym kierują się klienci przy wyborze warsztatu samochodowego oraz co, w największym stopniu, wpływa na ich zadowolenie z usługi.

Niezmiennie, najważniejszym czynnikiem wpływającym na wybór konkretnego serwisu samochodowego są opinie – znajomych i rodziny oraz te znalezione w Internecie. Tym, co najbardziej wpływa na zadowolenie klienta po wizycie jest jakość wykonanej usługi.

Co się zmieniło w nastawieniu kierowców do warsztatów w porównaniu do zeszłego roku?

Rola znajomych i rodziny w wyborze warsztatu ustąpiła miejsca opiniom w Internecie. 32% uczestników badania korzysta z internetu w celu dokonania wyboru warsztatu, pozostała grupa szuka w internecie informacji o konkretnym, wybranym wcześniej warsztacie.

„Pozytywna opinia rodziny/znajomych na temat warsztatu” spadło z 27,3% do 17,3% jako najważniejszy czynnik wyboru. „Warsztaty polecane przez znajomych” mają też mniejszy udział jako sposób szukania warsztatu – spadek z 59% do 45%. Możliwość umówienia się do warsztatu online jest jedynym udogodnieniem, które zanotowało znaczący wzrost w
pytaniu o to czego klienci oczekują od warsztatów – jest to jednak nadal mała grupa klientów - 9% (wzrost z 3%).

Badanie wykonane zostało na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. Wzięło w nim udział blisko 300 osób.

Czym jest Motointegrator.com?

Motointegrator.com jest rozbudowaną platformą internetową, dzięki której kierowcy mogą nie tylko w łatwy sposób znaleźć odpowiadający im warsztat, ale także skontaktować się z nim bezpośrednio przez stronę, a w przypadku niektórych mechaników także umówić się na wizytę online. Obecnie w serwisie zarejestrowanych jest ponad 12 000 warsztatów samochodowych z całego kraju. Każdego miesiąca strona odwiedzana jest ponad 600 000 razy, co czyni ją idealnym narzędziem do promocji serwisu samochodowego.

Fot. Motointegrator

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony