18 złotych – taki jest średni koszt zwrotu jednej części samochodowej z warsztatu samochodowego do dystrybutora. Standardem jest oczywiście możliwość bezpłatnego zwrotu, z której serwisy regularnie korzystają. Generuje to jednak spore koszty, usłyszeliśmy podczas Kongresu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Zamiennych w Warszawie. W jego trakcie dyskutowano o szansach i zagrożeniach dla aftermarketu w Polsce i na świecie.
Wracając do kwestii zwrotów części. Wyliczono, że w Polsce w skali roku koszty związane ze zwrotami części sięgają 233 mln zł. Skąd takie wyniki? Średnio zwracanych jest 6% zamawianych części. Miesięcznie dystrybutorzy w naszym kraju sprzedają minimum 18 mln części. Całość mnożymy przez 12 miesięcy. Wynik – 233 mln zł. Najczęstszą przyczyną zwrotu jest zły dobór części – to 38% przypadków, w blisko 29% – zakup przez warsztat tej samej części u innego...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)