
Denso jest producentem części motoryzacyjnych, specjalizującym się m.in. w częściach do układów termicznych
Jeśli chodzi o R134a, to ze względu na ograniczenia produkcji podejmowane są liczne próby przemytu podróbek tego czynnika w butlach jednorazowych z napisem R134a, choć fizycznie w środku może znajdować się np. R22. Jeśli warsztat mimo wszystko decyduje się na zakup czynnika z niesprawdzonego źródła, to każda butla powinna zostać sprawdzona analizatorem. Jeżeli nie weryfikujemy jej zawartości, narażamy się na wiele problemów.
Po pierwsze, mechanik będzie przekonany, że pracuje na czynniku R134a. Jeśli w butli zamiast niego znajduje się jednak R22, to trzeba zadać sobie pytanie, czy będzie on pracował na tych samych ciśnieniach. Druga kwestia, która się pojawia, to czy czynnik R22 miesza się z olejem PAG46 przeznaczonym do czynnika R134a. Jeśli nie, to z czasem jego zastosowanie będzie prowadziło do zatarcia się kompresora. Kolejna rzecz to odpowiedzialność za niewłaściwie wykonaną naprawę i ewentualne uszkodzenia.
Trzeba...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)