Jednym z problemów, z jakim borykają się użytkownicy samochodów z silnikami Diesla, jest „zapychanie się” filtra cząstek stałych (DPF).
Bardzo częstym efektem tej usterki jest przejście silnika w tryb serwisowy, a tym samym uniemożliwienie dalszej jazdy. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji zazwyczaj rozważamy dwie możliwości: wymianę filtra na nowy lub dokonanie jego regeneracji. Niemniej jednak obydwa zabiegi są bardzo kosztowne. Często, chcąc zaoszczędzić pieniądze, użytkownicy samodzielnie podejmują się usunięcia filtra DPF, co z kolei jest działaniem niezgodnym z prawem.
Mniej popularnym, ale innowacyjnym rozwiązaniem jest czyszczenie filtra cząstek stałych. Dzięki zastosowaniu specjalnego środka chemicznego możemy z łatwością usunąć typowe zanieczyszczenia gromadzące się w filtrze, zapewniając dodatkowo optymalną pracę silnika oraz zmniejszenie zużycia paliwa. Spośród kilku dostępnych na rynku produktów tego typu na szczególną uwagę zasługuje Zmywacz serwisowy do filtrów DPF (243617) firmy Berner.
Jednocześnie, chcąc zapobiec częstemu zabrudzaniu się filtra cząstek stałych, zaleca się stosowanie specjalnego dodatku do paliwa, który obniża temperaturę wypalania sadzy w filtrze DPF. Przykładem takiego produktu jest Preparat do filtra cząstek stałych (242703), również firmy Berner.
Więcej na: berner-polska.pl
Komentarze (0)