Diagnostyka

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Czyszczenie układów wtryskowych

Z biegiem czasu i przejechanych kilometrów silnik stopniowo traci swoje pierwotne parametry. To zupełnie zrozumiałe, bowiem cylindry, tłoki i pierścienie i inne ruchome elementy zużywają się. Warto jednak zaznaczyć, iż współczesny, prawidłowo eksploatowany silnik potrafi bez remontu przejechać nawet 500 tys. kilometrów. Okazuję się, iż dużo większym problemem od nadmiernego zużycia cylindrów czy czopów wału korbowego jest wszechobecny nagar i inne zanieczyszczenia powodujące lanie wtryskiwaczy czy przedmuchy ze skrzyni korbowej. Teoretycznie zbłąkane konie mechaniczne powinny się odnaleźć po demontażu i usunięciu wszystkich zanieczyszczeń, w praktyce koszt takiej operacji jest zbyt wysoki. Na szczęście, możemy skorzystać z usługi czyszczenia silnika bez jego demontażu.



Jet Clean Tronic
Jet Clean Tronic to urządzenie niemieckiej firmy Liqui Moly, które z pomocą specjalnych płynów czyści układ wtryskowy, układ dolotowy, kierownicę turbosprężarki i filtr cząstek stałych. To jednak nie wszystko, bowiem czyszczenie usuwa również nagar z denka tłoka, komory spalania i zaworów, a co najważniejsze wymywa zanieczyszczenia z rowków pierścieni.



Kiedy warto myć silnik?
Usługa czyszczenia powinna być wykonywana profilaktycznie przy każdym przeglądzie mechanicznym lub gdy praca silnika odbiega od normy. W praktyce czyszczenie przynosi widoczne rezultaty w przypadku:
- w przypadku twardej i głośnej pracy silnika (lanie wtrysków);
- nierównej kompresji (czyszczenie niweluje różnice na poszczególnych cylindrach poprzez rozpuszczenie nagaru blokującego prawidłową pracę pierścieni);
- zbyt dużego zadymienia spalin;
- słabych osiągów;
- nadmiernego zużycia paliwa;
- nieprawidłowej pracy kierownicy turbosprężarki;
- niedrożność filtra DPF.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony