Wydarzenia

ponad rok temu  12.06.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Dacia Duster Elf Cup: oleje zdały egzamin [FILM]

Dacia Duster Elf Cup to rajd, w którym kierowcy rywalizują głównie umiejętnościami, a nie posiadanym sprzętem. Każdy samochód biorący udział w wyścigach to seryjna Dacia Duster. Wyścig ten jest częścią Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych. Wyniki każdego rajdu będą się liczyły do klasyfikacji generalnej tego pucharu.

W ten weekend podczas Warszawskiego Safari odbyła się kolejna runda Dacia Duster Cup. Na zaproszenie marki Elf odwiedziliśmy miasteczko serwisowe po pierwszym dniu zmagań. Dodajmy, że Elf dostarcza produkty dla ekip biorących udział w pucharze. Są to oleje silnikowe (LF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30), przekładniowe (TOTAL TRANSMISSION DUAL 8 FE 80W-90), płyn do skrzyni biegów (TRANSELF NFP 75W-80), olej do wspomagania układu kierowniczego (ELFMATIC G3), płyn do układu hamulcowego (ELF FRELUB 650) oraz płyn do układu chłodzenia (COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C).

- Dobór płynów nie był przypadkowy. TOTAL ma duże doświadczenie w motorsporcie - podkreśla Adam Klimek, członek TEAM TOTAL. - Trzeba pamiętać, że przy takich zmaganiach temperatury są znaczne. Musimy mieć pewność, że silnik wytrzyma do końca. Uważam, że wybór oleju Elf to dobra koncepcja.

Płyny w samochodach podczas warszawskiej edycji Dacia Duster Elf Cup nie zawiodły. Mechanicy po pierwszym dniu zmagań pracy mieli sporo, ale awarie dotyczyły głównie uszkodzeń mechanicznych pojazdów. Silniki czy skrzynie biegów serwisu nie wymagały. Dobry olej to podstawa sukcesu - podkreśla mechanik z teamu Hołowczyc Racing.

- W rajdach wszystkie elementy układu przeniesienia napędu, czyli przedni dyfer, tylny dyfer, skrzynia biegów są wykorzystywane w 100%. To jest bardzo duże obciążenie temperaturowe. Jeśli olej jest słabej jakości lub zawiera dużo siarki - zaczyna się palić, traci właściwości smarne. Wiele elementów w skrzyni biegów czy silniku jest dopasowanych bardzo ciasno. Na słabym oleju koła zębate mogłyby w tych elementach ulec uszkodzeniu - mówi Patryk Omilianowicz z Hołowczyc Racing.

Zobacz jak wyglądała praca mechaników po pierwszym dniu zmagań w trakcie warszawskiego wyścigu w Dacia Duster Elf Cup.

Wkrótce w portalu warsztat.pl kolejne relacje z Dacia Duster Elf Cup, m.in. wywiady z Krzysztofem Hołowczycem, Adamem Klimkiem oraz Pascalem Brodnickim, który debiutował w rajdach samochodowych. Zaglądajcie do nas!

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony