Nowości produktowe

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Dana:Tam, gdzie jakość znaczy więcej niż standard
Jakość produktu, ale również umożliwienie jego dostępności w racjonalnych kosztach – na wymagającym rynku części zamiennych to dziś czynniki kluczowe. Oprócz najwyższej jakości produktów, także indywidualne podejście do klientów, odnajdywanie pasji w innowacyjnym zarządzaniu projektami produkcji i dostaw, czy też wsparcie posprzedażowe pomagają całemu zespołowi firmy Dana w dostarczaniu najwyższego poziomu jakości – to dziś standard w grupie Dana.

Kompetencje procesu działania: „made by Dana”
Pośród wielu innych projektów, podejście to pozwoliło wdrożyć technologię produkcji elementów dla rodziny silników wysokoprężnych DV6/4. Grupa PSA (Peugeot Société Anonyme) zdecydowała zawierzyć wieloletniemu doświadczeniu Dana Power Technologies i korzysta z kompleksowego rozwiązania łańcucha dostaw, począwszy od logistyki, poprzez produkcję, na dedykowanych liniach produkcyjnych kończąc.

Planowana roczna produkcja 1,8 mln silników wysokoprężnych, spełniających restrykcyjne wymogi Euro 5, będzie wykorzystana w pojazdach koncernu PSA. Silniki wyposażone w produkty Dana zostaną zamontowane w samochodach Peugeot 407, Citroën C3, C4 oraz Ford Focus. W sumie aż 17 różnych typów ekranów termicznych jest niezbędnych dla całej rodziny tych silników, co w efekcie daje ponad milion wyprodukowanych i dostarczonych części.

Zgodnie z duchem czasu,  złożone i praktyczne
Jedną z kluczowych marek Grupy Dana jest VICTOR REINZ – najwyższej jakości, innowacyjna, kompletna linia uszczelnień silnikowych. Części zamienne dostarczane w zakresie tej marki są zgodne z rozwiązaniami stosowanymi w sektorze OEM. Poprzez kilka dekad doświadczeń na tym polu, firma osiągnęła wiodącą pozycję na rynku, dostarczając elementy do najwyższej jakości napraw silników.

Oferta skierowana na niezależny rynek części zamiennych bazuje na wieloletnich doświadczeniach firmy, która w sektorze montażu fabrycznego OEM poszczycić się może dostawami dla takich producentów, jak m.in. Audi, BMW, DAF, Ferrari, Fiat, John Deere, PSA, Renault, Volkswagen czy Volvo.

WIELOWARSTWOWE USZCZELKI STALOWE GŁOWICY – Innowacyjne uszczelnienia VICTOR REINZ dla nowych koncepcji silnika.

TRENDY
W obecnym kierunku konstruowania i projektowania silników spalinowych obserwuje się tendencję zmniejszania jednostek napędowych, przy jednoczesnym zwiększaniu ich mocy i momentu obrotowego. Kierunek ten, potocznie znany jako „downsizing”, zapewnia optymalizację zużycia paliwa przy podnoszeniu parametrów trakcyjnych silnika i równoczesnym zmniejszaniu emisji substancji szkodliwych do atmosfery.

Czynniki, które mają bezpośredni wpływ na uszczelnienia głowic w takich silnikach, to ciśnienie w komorze spalania przy zapłonie i temperatura spalania mieszanki.

13924 leftWYMOGI
Skutecznemu uszczelnianiu głowic cylindrów, przy zachowaniu długowieczności elementu uszczelniającego, stawia się dziś szereg wymagań. Element uszczelniający musi zagwarantować uszczelnienie gazów i mediów płynnych – makrouszczelnienie, ale musi także sprostać zjawiskom przenikalności tychże mediów pomiędzy warstwy uszczelniające i uszczelniane – mikrouszczelnienie. Wielowarstwowe uszczelki stalowe (MLS) mają specjalnie zaprojektowane karby w miejscach okalających komory spalania, które zapewniają miejscowy nacisk na powierzchnie. Dodatkowo, na całej lub na części powierzchni uczelniającej zostały nałożone powłoki elastomerowe. Oba rozwiązania, zastosowane równolegle, pozwalają zapewnić odpowiednio makro‑ i mikrouszczelnienie.

Kolejnym istotnym czynnikiem wpływającym na szczelność jest jakość powierzchni uszczelnianych. Sama uszczelka, nawet najdoskonalsza, nie zapewni perfekcyjnie szczelnego połączenia powierzchni bloku i głowicy silnika. To właśnie jakość tych powierzchni odgrywa tu bardzo istotną rolę.

Standardy dotyczące jakości powierzchni uszczelnianych są ściśle określone w normie DIN EN ISO 4287. Wynoszą odpowiednio dla chropowatości Rz≤15 μm, a dla głębokości profili Pt≤22 μm. Wartości te wyznaczają graniczne własności adaptacyjne powierzchni uszczelek względem powierzchni uszczelnianych, i podczas obróbki mechanicznej głowicy czy bloku, należy tych wartości przestrzegać.

ROZWIĄZANIE
Uszczelki MLS VICTOR REINZ zapewniają bezpieczne uszczelnienie powierzchni bloku silnika i głowicy cylindra o wartościach Rmax do 25 μm. Uszczelnienie makro jest zapewnione dzięki odpowiednim rowkom w zakresie stref uszczelniania zewnętrznych blach ze stali sprężynowej. Dodatkowe, dopasowujące się powłoki elastomerowe na warstwach metalu zapewniają uszczelnienie mikro, poprzez wypełnianie falistości i nierówności powierzchni.

Bartosz Czuba
Reinz Dichtungs GmbH
Dana Power Technologies Group

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony