Układ hamulcowy

ponad rok temu  11.06.2018, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Delphi prezentuje wyniki testów klocków hamulcowych

W ostatnich testach, które były wykonywane na pojeździe marki VW Passat 2.0 TSI, bezmiedziowe klocki hamulcowe Delphi Technologies zostały porównane z częściami OE oraz produktami sześciu innych wiodących marek na rynku części zamiennych. Wyniki testu mówią same za siebie. Klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywały samochód szybciej – w kilku przypadkach nawet o ponad 3 długości samochodu wcześniej – były cichsze i znacznie mniej się zużywały. Test znakomicie pokazuje, jak daleko zaszliśmy w rozwoju naszych klocków hamulcowych.

Przy prędkości 160 kilometrów na godzinę, określonej przez regulamin EKG 90, pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się ponad 4 metry wcześniej, niż marka, która zajęła drugie miejsce, i ponad 17 metrów wcześniej niż najgorsza z testowanych marek. To ważne, ponieważ hamując przy tej prędkości na ostatnich 4 metrach pojazd może poruszać się z prędkością 16 kilometrów na godzinę, z kolei na ostatnich 17 metrach – z prędkością 56 kilometrów na godzinę. Przy prędkości 80 kilometrów na godzinę klocki hamulcowe Delphi Technologies poradziły sobie prawie tak dobrze, jak najlepsze w tym teście części, ale w dalszym ciągu wyposażony w nie samochód zatrzymywał się wcześniej niż pojazd, w którym zamontowano klocki hamulcowe OE. Warto zaznaczyć, że przy obydwu prędkościach pojazd wyposażony w klocki hamulcowe Delphi Technologies zatrzymywał się w sposób kontrolowany, wykazując się stabilnym współczynnikiem tarcia, co odpowiada wartości przedstawianej przez ich odpowiednik OE.

– Im wyższy jest współczynnik tarcia danych klocków hamulcowych, tym bardziej są one agresywne, a ich siła hamowania większa – wyjaśnia Neil Fryer, wiceprezes ds. globalnego marketingu w Delphi Technologies Aftermarket. – Jednak efektywne hamowanie wymaga także stabilnego współczynnika tarcia. – Nasi inżynierowie pracowali bez wytchnienia, starając się wynaleźć bardziej stabilne materiały cierne gwarantujące stałe wysokie osiągi, niezależnie od okoliczności. – Nasze klocki hamulcowe nie tylko zatrzymują pojazd szybciej, ale robią to także w kontrolowany sposób, tak samo jak ich odpowiedniki OE – dodaje Neil Fryer.

Klocki hamulcowe Delphi Technologies osiągały równie zdumiewające wyniki na mokrej nawierzchni, wykazując się najmniejszym spadkiem współczynnika tarcia w warunkach od suchych do mokrych. Po 6 zatrzymaniach nasza bezmiedziowa technologia uzyskała średni spadek wartości współczynnika tarcia o 30%, w porównaniu do spadków od 34% do 81% w przypadku pozostałych marek.

Przyjazne środowisku klocki hamulcowe były również poddane szczegółowym testom SAE J2521 przeprowadzonym przy użyciu siłomierza. Ich celem było zbadanie hałasu generowanego przez klocki hamulcowe, a warunki, w jakich je przeprowadzono, odpowiadały rzeczywistym warunkom panującym na drodze. Klocki hamulcowe stworzone przez Delphi Technologies były najlepsze we wszystkich testach. Odznaczały się najniższym poziomem emitowanego dźwięku, uzyskując wynik 9,6 na skali hałasu, gdzie 10 oznacza „ciche”. Były tym samym o 0,5 punktu lepsze od marki, która zajęła 2 miejsce. Ponadto tylko 0,1% wszystkich dźwięków wydawanych przez klocki hamulcowe Delphi Technologies było głośniejszych niż 70dB, co jest wartością, od której dźwięk hamowania staje się słyszalny dla ludzkiego ucha. Inne marki poradziły sobie znacznie gorzej. W ich przypadku dźwięki powyżej poziomu 70dB stanowiły 8% wszystkich odgłosów zarejestrowanych w trakcie testów.

– Wiemy, że jednym z najczęstszych powodów, dla których klienci wracają do warsztatu po serwisowaniu hamulców są wydawane przez nie dźwięki – kontynuuje Fryer. – Oczywiście najłatwiej jest poradzić sobie z tym problemem dodając do klocków sprawdzone rozwiązania redukujące hałas. – Nasze klocki hamulcowe posiadają wykonaną w standardach OE nakładkę, której zadaniem jest tłumienie drgań i eliminowanie pisków. Swoje klocki wzbogaciliśmy także o fazowania oraz warstwę podkładową. Wszystkie te zabiegi mają zapewnić optymalną redukcję hałasu związanego z eksploatacją klocków hamulcowych. – Najwyraźniej osiągnęliśmy swój cel, ponieważ udało nam się uzyskać klocki hamulcowe, które są cichsze, niż ich odpowiedniki OE.

Części wyprodukowane przez Delphi Technologies zachwycały w testach, osiągając fenomenalne wyniki, jeśli chodzi o zużycie klocków hamulcowych zamontowanych na przedniej osi. Po 2140 zatrzymaniach wykonanych przy różnych prędkościach i siłach nacisku klocki Delphi Technologies zużyły się w najmniejszym stopniu – służyły o 33% dłużej niż druga pod tym względem marka. To duża różnica, zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę koszty serwisowania tej części w cyklu życia samochodu.

– Jako główny producent hamulców nie uznajemy kompromisów – dodał na zakończenie Fryer. – Wspomniane przez nas testy w wyraźny sposób pokazują, jak technologicznie zaawansowane są nasze klocki hamulcowe. – Każdy z nich został zaprojektowany tak, by utrzymywać równowagę pomiędzy poziomem emitowanego hałasu, drogą hamowania oraz zużyciem. – Dzięki temu specjaliści mogą montować je bez obaw, wiedząc że oddają swoim klientom wysokiej jakości produkt, który za każdym razem zapewnia najlepsze osiągi w trakcie hamowania.

GALERIA ZDJĘĆ

Delphi prezentuje wyniki testów klocków hamulcowych
Delphi prezentuje wyniki testów klocków hamulcowych
Delphi prezentuje wyniki testów klocków hamulcowych
Delphi prezentuje wyniki testów klocków hamulcowych

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony