Denso i lider branży lotniczej Honeywell opracowują pierwszy wspólny projekt. Owocem tej kooperacji będzie silnik do w pełni elektrycznego samolotu pionowego startu i lądowania firmy Lilium. Celem współpracy będzie zintegrowanie silnika elektrycznego z silnikami lotniczymi Lilium.
Samoloty elektryczne są nie tylko ciche i wygodne, ale także bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują CO2. W miarę jak kwestia mobilności staje się coraz bardziej zróżnicowana, mobilność w powietrzu oferuje potencjalne rozwiązania ważnych problemów transportowych, takich jak zagęszczenie ruchu w centrach miast, emisja CO2 i dostęp do transportu na mniej zaludnionych obszarach.
Założona w 2015 r. firma Lilium tworzy zrównoważony i szeroko dostępny model szybkiego, regionalnego transportu osób i towarów. Lilium zaprojektowało, zbudowało i przetestowało demonstratory technologii. Obecnie cały świat obserwuje przygotowania do kolejnej fazy projektu.
Silnik elektryczny samolotu Lilium składa się z wirnika i stojana, waży około 4 kg i ma moc 100 kW. Wirnik i stojan zostały zaprojektowane w unikatowy sposób – ich niewielki rozmiar i mała waga są niezbędne do osiągnięcia celów wydajnościowych.
Ten prawnie zastrzeżony, wysoko wydajny system, nad którym zespoły Lilium, Honeywell i Denso pracują już od prawie 2 lat, zapewnia wyjątkową wydajność i niezawodność przy zerowej emisji, w przeciwieństwie do komercyjnych silników odrzutowych. Firmy Denso i Honeywell rozpoczęły wspólne badania w 2019 r., a porozumienie o współpracy podpisały na początku 2021 r. Ich celem jest projektowanie, rozwijanie, produkcja i sprzedaż produktów do elektrycznych systemów napędowych samolotów elektrycznych i hybrydowo-elektrycznych.
Komentarze (0)