Diagnostyka

ponad rok temu  12.10.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Diagnostyka przyszłości według Texy. Nowości prezentowane podczas Automechaniki Frankfurt

Koncept Texa-VSG Vision Check

Automechanika Frankfurt za nami. Jednym z wystawców targów była firma Texa, która oprócz pełnej gamy urządzeń zaprezentowała na stoisku wiele nowości.

Koncept Texa-VSG Vision Check
Koncepcyjne rozwiązanie Vision Check to owoc współpracy firm Texa i VSG. Założeniem jest stworzenie maksymalnie prostego w obsłudze oraz szybkiego w działaniu zestawu do napraw pojazdów zarówno osobowych, jak i dostawczych. Kalibracja kamery i radaru w ADAS przy wykorzystaniu Vision Check jest praktycznie w pełni automatyczna. Dzięki zastosowaniu kamer i precyzyjnego systemu pomiarowego pozycjonowanie zestawu względem pojazdu jest niezwykle intuicyjne i znacząco skraca czas przeprowadzania całej operacji. Oprogramowanie prowadzi mechanika krok po kroku przez cały proces kalibracji, a wbudowane w prowadnice silniczki elektryczne sterują pozycją paneli zarówno w pionie, jak i poziomie, pozostawiając operatorowi tylko kilka mechanicznych czynności do wykonania.
Koncept Vision Check przedstawiony został w trzech różnych wariantach. Pierwsze rozwiązanie łączy w sobie funkcjonalność kalibracji ADAS oraz kontroli i ustawiania kół w technologii 3D. Drugie rozwiązanie oprócz kalibracji ADAS wykonuje również ustawianie geometrii kół, ale w technologii no-touch, przy wykorzystaniu 4 kolumn wyposażonych w zestaw kamer.
Wprowadzenie na rynek Vision Check przewidywane jest na drugą połowę 2023 roku.

Kompleksowe podejście do diagnostyki wielomarkowej
Ze względu na coraz większą złożoność diagnostyki w nowoczesnych pojazdach Texa przedstawiła swoje podejście do tego tematu, którego celem jest ułatwienie mechanikowi diagnostyki wielomarkowej również w pojazdach zabezpieczonych przez producentów specjalnymi bramkami Security Gateway oraz diagnostyki po protokole pass-thru. Texa swoje rozwiązanie wizualizuje za pomocą „piramidy potrzeb diagnostycznych”, której fundamentem jest diagnostyka wielomarkowa dostarczana przez firmę – dzięki niej warsztaty mogą zaspokoić ogromną część potrzeb diagnostycznych.
Ponad filarem znajduje się diagnostyka autoryzowana. Jest to część obejmująca pojazdy zabezpieczone przez producentów pojazdów specjalnymi bramkami Security Gateway, których odblokowanie wymaga uiszczenia opłat przewidzianych przez poszczególne marki pojazdów. Texa, podążając za potrzebami warsztatów, znacząco ułatwia diagnostykę autoryzowaną, implementując w oprogramowaniu IDC5 ujednoliconą strategię odblokowywania bramek zabezpieczających bez względu na to, z jaką marką mamy do czynienia.
Na trzecim poziomie piramidy zlokalizowana jest diagnostyka zdalna za pomocą technologii Texa Info Connect. Jest to rozwiązanie umożliwiające warsztatowi skorzystanie z usługi diagnostyki prowadzonej przez specjalny dział wsparcia technicznego Texa, który na polecenie klienta wykonuje zdalnie czynności diagnostyczne, z jakimi warsztat nie może sobie poradzić. Diagnostyka zdalna obejmuje swoim zakresem również takie czynności, jak aktualizacja sterowników za pomocą oprogramowań OEM.
U szczytu piramidy widzimy diagnostykę po protokole pass-thru, która – ze względu na coraz częstszą potrzebę np. aktualizacji sterowników – powoli zyskiwać będzie coraz większe znaczenie. Na szczęście warsztat dzięki profesjonalnemu wsparciu technicznemu Texa będzie mógł w każdym przypadku skorzystać z usługi call center lub wsparcia za pomocą diagnostyki zdalnej, wykorzystując technologię Info Connect.


Piramida potrzeb diagnostycznych

CCS 2 Dynamics Car i Truck
CCS 2 Dynamics to przenośne rozwiązanie Texa przeznaczone do kalibracji kamer samochodów osobowych i dostawczych (w wersji Car) oraz dostawczych i ciężarowych (w wersji Truck) – kompaktowe, stabilne, łatwe w demontażu i transporcie. Konstrukcja ma regulację wysokości, a wyposażona jest w cztery obrotowe kółka oraz regulowane nóżki do stabilizacji, które zapewniają szybkie pozycjonowanie. Konfigurację można uzupełnić dwoma trybami regulacji: optycznym, wybierając uchwyty na oponę lub obręcz koła, lub względem osi napędowej w połączeniu z zestawem do kontroli zbieżności i położenia osi. Rozwiązanie to umożliwia wykorzystywanie go w serwisach mobilnych zajmujących się kalibracją kamer w ADAS.

B1 - prenumerata NW podstrony

GALERIA ZDJĘĆ

CCS 2 Dynamics Car i Truck
CCS 2 Dynamics Car i Truck

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony