Klienci Volkswagena w Niemczech ponownie składają coraz więcej zamówień na samochody napędzane silnikami wysokoprężnymi. W 2018 roku udział zamówień na auta z najnowocześniejszymi turbodieslami pod maską wzrósł do 43 procent. Rok wcześniej wyniósł 39 procent.
Popyt na samochody z silnikami o zapłonie samoczynnym był szczególnie duży wśród klientów prywatnych i niemal się podwoił – z 15 procent w 2017 roku do 27 procent w ubiegłym roku.
W Niemczech debata na temat silników wysokoprężnych jest obciążona emocjonalnie i często odbiega od faktów. Biorąc pod uwagę wysoką wydajność silników Diesla i świetne osiągi aut napędzanych wysokoprężnymi jednostkami napędowymi, jeszcze przez długie lata pozostaną one ważną technologią szczególnie dla tych, którzy podróżują na długich dystansach. Mimo zmian klimatycznych – powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu Volkswagena ds. sprzedaży.
Silniki Diesla pomagają producentom aut w osiągnięciu progów emisji gazów cieplarnianych. Spalanie w dieslu jest wydajniejsze, a wysokoprężne jednostki napędowe emitują do 15 procent mniej dwutlenku węgla niż porównywalne silniki benzynowe. Korzyści w związku z emisją CO2 są jeszcze większe w przypadku dużych samochodów. Najnowsza generacja silników wysokoprężnych Grupy Volkswagen (EA288 evo) osiąga niższe poziomy emisji i emituje o nawet 10 g mniej dwutlenku węgla na kilometr w porównaniu z silnikami poprzedniej generacji (według NEDC).
Komentarze (1)