Części i regeneracja

ponad rok temu  23.08.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Distrigo, Eurorepar Car Service,  Eurorepar – nowe otwarcie producenta samochodów

Oferta części Eurorepar do różnych marek samochodów osobowych obejmuje aktualnie 54 grupy towarowe składające się z ponad 12 tys. części zamiennych i jest ciągle rozwijana. Fot. Grupa PSA

W 2017 roku Grupa PSA utworzyła markę Distrigo, pokazując swoje kompetencje do odegrania wiodącej roli na wielomarkowym rynku dystrybucji części zamiennych. Dlaczego to tak istotne?

PSA od lat kokietuje innego znanego giganta wśród koncernów samochodowych, odważnie deklarując realizację paradygmatu zeroemisyjnej mobilności. Wspomnijmy komunikaty prasowe, m.in. ten, że koncerny PSA i Fiat Chrysler Automobiles (FCA) będą wspólnie inwestować w samochody elektryczne, a do 2025 r. Francuzi chcą mieć w swojej ofercie 40 elektrycznych aut. Ta strategia obejmuje wszystkie marki wchodzące obecnie w skład grupy, a więc: Citroën, Peugeot, DS i oczywiście Opel. Wniosek? Dynamika Grupy PSA sprawia, że marka Distrigo ma wielkie szanse zostać liderem rynku motoryzacyjnego.
Distrigo oferuje gamę produktów Eurorepar przeznaczoną do samochodów różnych marek obejmującą: części zamienne, akcesoria, opony, oleje. To też produkty chemii warsztatowej Forwëlt by Eurorepar. Dominującą pozycję mają oryginalne części zamienne i akcesoria do samochodów marek Peugeot, Citroën, DS, a także fabrycznie regenerowane części zamienne. Te ostatnie stanowią dziś ok. 3% obrotów. Dominują regenerowane sprzęgła, półosie, rozruszniki, alternatory czy sprężarki klimatyzacji, a nieco rzadziej skrzynie biegów lub silniki. Z korzystnie pozycjonowanymi cenami stanowią interesującą propozycję dla właścicieli starszych samochodów stojących przed koniecznością poważnej naprawy mechanicznej.
Wróćmy jednak do części zamiennych z gamy Eurorepar. Ich udział w całości zakupów dokonywanych w Distrigo przez niezależne warsztaty zrzeszone w sieci Eurorepar Car Service przekracza dziś 20% i ciągle rośnie.
– Grupa PSA przez ostatnie 2,5 roku podpisała umowy o współpracy w zakresie dostaw części zamiennych z ok. 2000 warsztatów niezależnych – przybliża potencjał sieci Krzysztof Otto, ekspert ds. gamy Eurorepar. – 800 z nich dokonuje regularnych zakupów części, a 50 tworzy już wspomnianą sieć Eurorepar Car Service.
Wszystkim „na starcie” oferowane jest solidne wsparcie. Począwszy od szerokiej gamy produktów, przez pomoc techniczno-handlową, po nowoczesne rozwiązania logistyczne, które pozwalają szybko i sprawnie dostarczać produkty do licznego grona odbiorców, by wspomnieć dostawy na terenie całej Polski (jeden lub dwa razy dziennie, w zależności od lokalizacji).

Dynamiczne zmiany
Składowe systemu Distrigo ulegają ciągłemu rozwojowi. Strefa dostaw „Turbo Pro” (czyli dwa razy dziennie) jest coraz większa, a liczba warsztatów Eurorepar Car Service przekroczyła właśnie 50 i zbliża się do zaplanowanego na 2019 rok poziomu 60 punktów. Oferta części Eurorepar jest także coraz atrakcyjniejsza.
– Pojawiają się nowe rodziny produktów, a aktualny stan to 54 grupy towarowe składające się z ponad 12 tys. pozycji katalogowych. Co istotne, na wszystkie części udzielana jest 2-letnia gwarancja, która w przypadku ich montażu w serwisach autoryzowanych marek grupy lub w warsztatach Eurorepar Car Service obejmuje także robociznę – dodaje Krzysztof Otto.
Jak zainteresowany warsztat może wybrać i zamówić oferowaną przez Distrigo gamę części zamiennych (w tym Eurorepar)? Telefonicznie (22 500 94 72), w biurze obsługi klienta czynnym od poniedziałku do piątku 8:00-18:00, mailowo (czesci@distrigo.com.pl) 
lub online za pośrednictwem specjalnie przygotowanej platformy, na której znajdują się m.in. elektroniczne katalogi poszczególnych rodzajów części zamiennych. Żeby móc z niej skorzystać, należy się zarejestrować (http://public.servicebox.peugeot.com/) i stworzyć konto jako niezależny warsztat.

Gama Eurorepar – wiele grup produktowych
Najważniejsze z nich to elementy układów: hamulcowego, rozrządu, zawieszenia, kierowniczego (np. amortyzatory, drążki kierownicze), wydechowego, a także filtry, osprzęt silnika (np. sprzęgła), akumulatory, alternatory, rozruszniki, świece zapłonowe, świece żarowe, skraplacze i osuszacze układu klimatyzacji. Poza tym chemia warsztatowa, płyny eksploatacyjne, oleje silnikowe, opony, pióra wycieraczek, żarówki, podnośniki szyb czy siłowniki oraz artykuły wyposażenia warsztatów (stojaki, narzędzia).
W tworzeniu i rozwoju tej gamy uczestniczy zespół wykwalifikowanych inżynierów, specjalistów do spraw jakości, a także pracownicy z działu zakupów Grupy PSA. Ich wiedza i doświadczenie w produkcji części do fabrycznego montażu samochodów gwarantują, że dostawcy artykułów Eurorepar zostali starannie wybrani i sprawdzeni (audyty procesów technologicznych, spełnianie wymogów ISO). Są to bardzo często renomowani producenci części używanych podczas pierwszego montażu aut różnych marek.
Oferta części Eurorepar powinna być szczególnie atrakcyjną propozycją dla warsztatów i firm prowadzących sprzedaż samochodów używanych różnych marek, ale także autoryzowanych sieci serwisowych borykających się z problemem malejącej z wiekiem pojazdu „lojalności” ich właścicieli, poszukujących innych źródeł zakupu części. Z pewnością warto obserwować rozwój opisanych projektów w najbliższych latach. Ilustrują one ciekawe podejście czołowego producenta samochodów, jakim jest Grupa PSA, do kwestii udziału w rynku dystrybucji części zamiennych. Rodzi się też pytanie: czy podobną drogą podążą inne firmy?

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony