Paliwa i oleje

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Dlaczego olej syntetyczny jest lepszy?
Pierwszy w pełni syntetyczny olej silnikowy Mobil 1 powstał w 1971 roku. Pomimo upływu ponad czterech dekad wielu kierowców nie wie, z czego wynika technologiczna przewaga tej marki i dlaczego warto zapłacić więcej i zalać silnik ciężarówki olejem syntetycznym. Szczególnie, że przed nami zimowe miesiące, podczas których przepracowany olej silnikowy może utrudnić rozruch silnika, a nawet doprowadzić do jego poważnego uszkodzenia.

18173 Przemysław Szczepaniak, Doradca ds. Olejów Samochodowych, ExxonMobil Poland right Molekularna przewaga olejów syntetycznych
Nikt nie ma wątpliwości, że oleje syntetyczne Mobil Delvac 1 są najbardziej zaawansowane technologicznie i najlepiej zabezpieczają silnik samochodów ciężarowych przed zużyciem. Ich przewaga nad środkami semisyntetycznym i mineralnymi wynika między innymi z budowy molekuł, które w oleju syntetycznym są znacznie bardziej jednorodne – mają podobne rozmiary i kształt. Nie ma tego w przypadku olejów mineralnych, których molekuły przypominają różnej wielkości figury geometryczne. Budowa cząstek syntetyków daje jeszcze inne korzyści. Oleje syntetyczne nie wiążą się tak łatwo z tlenem. Są bardziej odporne na utlenianie, czyli degradację oleju. Dzięki temu oleje syntetyczne lepiej spełniają zadania stawiane olejom silnikowym przy coraz bardziej wydłużanych przez producentów pojazdów okresach międzyserwisowych. Oleje mineralne nie mają tylu zalet i podczas dłuższej eksploatacji mogą wykazywać większą tendencję do tworzenia osadów. Oleje syntetyczne Mobil Delvac 1 mogą też wpłynąć na zmniejszenie zużycia paliwa oraz utrzymują silnik w czystości. Skutecznie usuwają zanieczyszczenia z tych miejsc silnika, gdzie tendencja do odkładania osadów wysokotemperaturowych jest największa. Oleje syntetyczne skutecznie rozpraszają zanieczyszczenia i w bezpieczny sposób odprowadzają je do filtra olejowego. Zanieczyszczenia przenoszone są w postaci drobnych cząstek zawieszonych w oleju, dlatego nie są groźne dla kanałów smarowych i nie zatykają ich. Oczywiście olej syntetyczny jest droższy od mineralnego, ale taka inwestycja zawsze się opłaca. Płacąc trochę więcej przy wymianie, już teraz zarabiamy na oszczędności paliwa, a w przyszłości zyskamy też na kosztach wymiany i obsługi oraz na wartości pojazdu i nie musimy martwić się o stan silnika.

18174 right Dlaczego warto wymienić olej silnikowy przed zimą?
Wymianę oleju silnikowego powinniśmy wykonywać zgodnie z zaleceniami serwisowymi producenta pojazdu. Oleje jednosezonowe to już przeszłość, dlatego wymiana środka smarnego nie jest już związana z porą roku. Istnieją jednak przesłanki za tym, aby wymieniać olej silnikowy właśnie przed zimą. Dlaczego? Olej silnikowy wraz z upływem czasu traci swoje właściwości. Jest narażony na wysokie temperatury oraz podlega utlenianiu. Efektem tego jest zmiana właściwości fizykochemicznych. Dotyczy to między innymi właściwości niskotemperaturowych, które są kluczowe w przypadku eksploatacji silnika zimą. Jeżeli pozwalają na to zalecenia producenta pojazdu, najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie oleju syntetycznego, który po uruchomieniu silnika szybko dociera do układu tłok-pierścienie-cylinder, skrajnych łożysk korbowodowych i innych daleko położonych punktów smarowania. I tak, olej mineralny w niskich temperaturach potrzebuje nawet kilkunastu sekund na zabezpieczenie wszystkich elementów silnika. Olej syntetyczny Mobil Delvac 1 dociera do wszystkich punktów smarowania zdecydowanie szybciej, bo już w ciągu kilku sekund. Zachowanie płynności oleju w niskich temperaturach ułatwia rozruch silnika i lepiej odprowadza nadmiar ciepła. Dlatego jeżeli zależy nam na dobrej ochronie silnika zimą, warto stosować oleje syntetyczne, a przede wszystkim przestrzegać zalecanych interwałów serwisowych. W ten sposób będziemy mieli pewność, że olej zachowuje swoje właściwości.

Więcej informacji na temat środków smarnych Mobil Delvac 1 na stronie www.mobil.pl. Wszelkie pytania techniczne należy kierować do Działu Pomocy Technicznej, tel. 00 800 44 11 603 lub TechDeskEurope@exxonmobil.com.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony