Części i regeneracja

ponad rok temu  30.01.2014, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dłuższe życie podzespołów

– rynek regeneracji. Airstal Sp. z o.o. z siedzibą w Jordanowie koło Łodzi to firma założona przez duńskich specjalistów w 2004 roku, członek prestiżowego stowarzyszenia firm związanych z regeneracją części samochodowych APRA.

Firma specjalizuje się w regenerowaniu i sprzedaży kompresorów klimatyzacji do samochodów osobowych, ciężarowych, maszyn rolniczych i budowlanych oraz regeneracji i sprzedaży rozruszników i alternatorów głównie do tzw. ciężkiego sprzętu. Od 2012 roku firma z powodzeniem wdrożyła nowoczesną linię regeneracji elektronicznych układów wspomagania (EPS). W listopadzie 2004 roku Airstal przystąpił do światowej organizacji zrzeszającej firmy z branży regeneracji części samochodowych APRA (Automotive Parts Remanufacturers Association). Certyfikat tej organizacji przyznawany jest corocznie jedynie jej aktywnym członkom. Od 2004 roku stale rozwijany jest program kompresorów klimatyzacji, który obecnie przekroczył już 3000 różnych aplikacji. Wszystkie kompresory zalane są odpowiednią ilością wysokiej jakości oleju PAG – double-end-capped, produkowanego przez Shrieve, jednego z największych dostawców oleju w Ameryce Północnej i Europie.
W roku 2006 przedsiębiorstwo uzyskało certyfikat ISO 9001:2008. Dzięki wdrożonym procedurom oraz produktom wysokiej jakości firma udziela 2-letniej gwarancji na wszystkie regenerowane podzespoły.


Airstal w procesie regeneracji używa wyłącznie kompresorów oryginalnych. Wszystkie produkowane sprężarki testowane są zarówno pod względem szczelności, jak i wydajności. Wydajność sprężarek testuje się przy użyciu testera ThermoLab Global, specjalnie przystosowanego do potrzeb firmy. Wykonywane są trzy próby przy różnych wartościach ciśnień na stronie ssącej sprężarki. Test szczelności wykonywany jest przy użyciu helu, który ma najlepsze właściwości penetrujące.
Firma prowadzi również sprzedaż swoich produktów oraz świadczy usługę regeneracji dla klienta indywidualnego. Proces regeneracji przebiega według prostej i jasnej procedury. Otrzymaną sprężarkę kieruje się do wstępnej weryfikacji w celu sprawdzenia uszkodzeń i zakresu naprawy (wycena możliwa jest dopiero po rozebraniu sprężarki). Klientowi przedstawiana jest następnie kalkulacja, ten zaś podejmuje decyzję o rozpoczęciu procesu regeneracji lub rezygnacji z usługi. W przypadku zaakceptowania kosztów ustalany jest czas realizacji usługi i rozpoczyna się proces produkcyjny. Każdy kompresor ma swój unikalny numer EAN, a w ostatnim etapie zostaje wystawiony certyfikat poprawnie wykonanej usługi, który trafia z kompresorem do klienta. Począwszy od wiosny 2010 roku, Airstal uruchomił nową linię usług – regenerację rozruszników i alternatorów do pojazdów ciężarowych. Usługa ta ma charakter dedykowany i jest wykonywana ściśle pod aktualne zapotrzebowania klientów. Usługi regeneracyjne Airstal świadczy dla klientów z całej Europy.
- 35% usług skierowanych jest na rynek krajowy, a 65% to eksport – wyjaśnia Jakub Idzikowski, przedstawiciel handlowy, doradca techniczny Airstal. - Kierujemy swoją ofertę także na Bliski Wschód ze względu na panujący tam klimat, który sprzyja naszej branży.
Do najczęstszych usterek należą: zatarcie sprężarki, gdy dochodzi do braku smarowania ze względu na nieszczelność w układzie; nieszczelność, jeśli jest wykryta w porę, nie powoduje dalszych szkód; spalone bądź zerwane sprzęgło, najczęściej następuje w wyniku zbyt dużego ciśnienia w układzie klimatyzacji oraz ślizgający się docisk sprzęgła. Wszystkie usterki występują zarówno w cieplejszym klimacie, jak i chłodniejszym-umiarkowanym. Polska zalicza się do krajów chłodniejszych, w których kłopoty z kompresorami pojawiają się wraz ze wzrostem temperatury.
Aby uniknąć kolejek i wydłużonego czasu oczekiwania w serwisie w miesiącach letnich, Airstal stosuje ciekawą metodę.
- Rynek kompresorów klimatyzacji jest na tyle specyficzny w Europie, że największy popyt przypada głównie latem – mówi Jakub Idzikowski. - Z kluczowymi klientami stosujemy specjalne zasady, dzięki czemu zimą regenerujemy kompresory dla tych największych odbiorców, a w miesiącach wiosennych dostarczamy im kompresory tak, żeby mogli sprostać wymaganiom klientów zaraz przed sezonem letnim. Po sezonie, głównie duże hurtownie, jak Inter Cars – przesyłają nam zużyte kompresory, przygotowując w ten sposób zapotrzebowanie na kolejny sezon. Można do nas dostarczyć kompresor osobiście – regeneracja trwa wówczas 2 dni.
Jak wygląda przyszłość rynku regeneracji i jego obecne problemy?
- Jednym z głównych problemów rynku jest dostępność części – wyjaśnia nasz rozmówca. - Wiąże się to ze sporą logistyką z całego kontynentu. Mimo to z roku na rok mamy coraz większą sprzedaż. Coraz więcej klientów skłania się do regeneracji z uwagi na 24-miesięczną gwarancję, a także oryginalność produktu. W porównaniu z produktami z Chin jakość jest nieporównywalnie wyższa.
Kto korzysta z usług regeneracyjnych? Czy tylko klient uboższy? Odpowiedź Jakuba Idzikowskiego daje dużo do myślenia.
- Działamy głównie na rynku zachodnioeuropejskim, który nie należy do najuboższych, a klientów z roku na rok przybywa. Wiadomo, każdy liczy się z kosztami, dlatego regenerowany produkt jest doskonałą alternatywą i „złotym środkiem” pomiędzy bardzo drogimi częściami oryginalnymi i bardzo tanimi produktami z Chin, których jakość pozostawia wiele do życzenia. Mimo to wybierają regenerację z uwagi na jakość oraz wysoki standard obsługi klienta.

Rozmawiali:
Mirosław Giecewicz, Piotr Szponar
Opracował: Grzegorz Teperek
Fot. Mirosław Giecewicz, Airstal

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony