Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Do aut zabytkowych
Firma NGK Spark Plug Europe, wiodący producent świec zapłonowych, wydała szóstą edycję katalogu świec do samochodów zabytkowych. Obejmuje on świece zapłonowe, fajki, świece żarowe oraz kable zapłonowe przeznaczone do samochodów wyprodukowanych w latach 1931-1991.

Pod koniec ubiegłego roku Niemieckie Stowarzyszenie Branży Motoryzacyjnej (VDA) opublikowało pierwszy Niemiecki Indeks Zabytkowy (DOX), który przedstawia „finansową kondycję” zabytkowych samochodów w Niemczech. Wnioski są zdumiewające: od 1999 r. wartość tych pojazdów rosła średnio o 5,7% rocznie. Oznacza to, że są one dość obiecującą inwestycją. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że ich właściciele wydają ok. 1000 euro rocznie na serwisowanie i konserwację swoich zabytków. W ramach przygotowań do Oldtimer Show, Techno Classica w Essen w Niemczech, który odbył się 7-10 kwietnia 2010 r., firma NGK wydała zaktualizowaną edycję wciąż rozchwytywanego katalogu świec do samochodów zabytkowych. Podobnie jak w latach ubiegłych, zwiększył on swoją objętość nie tylko w sensie liczby stron, ale przede wszystkim zwiększonej ilości aplikacji, obejmujących teraz aż 3900 zastosowań świec zapłonowych, żarowych, kabli i fajek. Wydanie zawiera też rysunki techniczne i zdjęcia.

Z kolei listy zamienników pozwalają na znalezienie świecy NGK jako alternatywy do oryginalnej świecy zapłonowej lub żarowej zainstalowanej w głowicy cylindra danego samochodu. Natomiast dla tych właścicieli, którym szczególnie zależy na zwiększaniu osiągów silnika, przy większości aplikacji katalog podaje również odpowiednik w postaci świecy z metali szlachetnych. Dzięki cienkim elektrodom świece te zapewniają niezawodny zapłon, redukują wymagane napięcie zapłonu i poprawiają osiągi silnika nawet w samochodach zabytkowych.

Nowy katalog będzie wkrótce dostępny u dystrybutorów firmy NGK oraz w formie elektronicznej jako plik PDF na stronie www.ngk.de lub www.ngk.de/pro.

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony