Centrum Techniczne SEATA kolejny raz potwierdziło swój potencjał w dziedzinie prac badawczo-rozwojowych i innowacji, instalując w dziale elektroniki podwozi nowe urządzenie do testowania systemów ESP – symulator typu “hardware in the loop” (HIL).
Symulator HIL służy do symulowania reakcji elektronicznego programu stabilizacyjnego ESP w najróżniejszych warunkach drogowych. Ponad 700 symulacji umożliwia systematyczne kontrolowanie czy terminal ESP działa zgodnie ze specyfikacją i przekazuje kierowcy wszystkie niezbędne informacje.
Za pomocą systemu komputerowego przeprowadzającego obliczenia w czasie rzeczywistym, urządzenie może symulować dowolny scenariusz dynamicznej jazdy, przekazując do ESP sygnały praktycznie nieróżniące się od warunków eksploatacji pojazdu na prawdziwych drogach. Reakcje systemu można obserwować na panelu zainstalowanym z przodu, a wszystkie zadania symulatora HIL monitorowane są na komputerze peryferyjnym, gdzie wyniki oraz zmienne opisujące pojazd są zapisywane i prezentowane w formie graficznej.
Oprócz głównego zastosowania, symulator HIL ma także inne funkcje, umożliwiające na przykład weryfikację ewolucji oprogramowania modułu ESP, pełną diagnostykę oraz kontrolę jego interakcji z innymi modułami elektronicznymi w pojeździe.
- Dzięki symulatorowi HIL SEAT rozwija swoje know-how w zakresie elektroniki, doskonaląc system ESP i rozszerzając współpracę między naszym działem a jego odpowiednikami w Audi i VW – powiedział Joan Roig, kierownik działu rozwoju podwozi. - Znaczenie elektroniki w rozwoju podwozi stale rośnie, a symulator HIL istotnie pomaga nam sprostać tym wyzwaniom i być prekursorem we wprowadzaniu rozwiązań elektronicznych w naszym sektorze.
Komentarze (0)