Pomimo doskonałej jakości niemieckiego paliwa tamtejsi kierowcy bardzo chętnie korzystają z najnowszych zdobyczy nowoczesnej chemii, aby zadbać o swoje samochody. Zaawansowane technologicznie dodatki do oleju silnikowego i przekładniowego gwarantują długą i bezproblemową eksploatację auta.
Głównym zadaniem układu smarowania silnika jest ograniczenie erozji współpracujących ze sobą elementów metalowych. Im niższe tarcie, tym dłużej zachowają one pełną sprawność i będą do siebie idealnie przylegać. Dodatek „MoS2” od LIQUI MOLY (nr art. 8342) zawiera dwusiarczek molibdenu, który ma doskonałe właściwości smarne i dużą odporność na ścinanie. - Dwusiarczek molibdenu tworzy na powierzchniach metalowych wysokiej jakości film olejowy, który je chroni – wyjaśnia Rafał Kobza, specjalista ds. wsparcia technicznego LIQUI MOLY Polska. To właśnie od produktów zawierających tę substancję rozpoczęła się działalność firmy, która dziś jest wiodącym na rynku niemieckim producentem olejów oraz dodatków. Zastosowanie dwusiarczku molibdenu w nowym silniku znacznie ograniczy ryzyko awarii układu korbowego. Podobny preparat – „Dodatek do oleju przekładniowego” LIQUI MOLY (nr art. 1040) – można także zastosować do skrzyni biegów. Oba dodatki doskonale sprawdzą się w samochodach starszych, ponieważ dzięki mniejszemu tarciu między elementami ich silniki i skrzynie biegów będą pracować sprawniej.
Rozwinięciem opisanej wyżej technologii jest unikalny dodatek „Cera Tec” (nr art. 7181) tworzący na powierzchni elementów metalowych ekstremalnie stabilne wiązania ceramiczne. - Jednorazowe wlanie tego dodatku do oleju silnikowego przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa wskutek zmniejszonego tarcia pomiędzy częściami. Co ważne, jest on mieszalny z każdym rodzajem oleju, a jego dodatkową zaletą jest ochrona filtra cząstek stałych przed zapchaniem – podkreśla Rafał Kobza.
W ofercie niemieckiego producenta są też produkty dedykowane konkretnym problemom występującym w starszych i bardziej wyeksploatowanych pojazdach. Niezależnie od tego, czy ich silniki są napędzane benzyną, LPG czy olejem napędowym. Przykładowo „Wyciszacz popychaczy” LIQUI MOLY (nr art. 8345) stosowany przy każdej wymianie oleju spowoduje, że hydrauliczne regulatory luzu zaworowego układ rozrządu będą pracowały ciszej, poprawiając komfort jazdy. Z kolei „Stabilizator lepkości” LIQUI MOLY (nr art. 2672) wspomaga działanie pierścieni na tłokach, minimalizując zużycie oleju i tym samym stabilizując jego ciśnienie w silniku, zapewniając optymalne smarowanie.
Drobnym wyciekom oleju można zaradzić, stosując dodatek „Stop wyciekom oleju silnikowego” (nr art. 2671), który przywraca elastyczność uszczelkom w układzie smarowania i uszczelniaczom zaworowym, dzięki czemu pomaga uniknąć ich kosztownej naprawy. Podobne działanie, ale w przypadku układów napełnionych płynem ATF (hydrauliczne wspomaganie kierownicy, automatyczne skrzynie biegów oraz niektóre mechaniczne) ma „ATF Additiv” LIQUI MOLY (nr art. 5135). Z punktu widzenia kierowcy zmiana przełożeń staje się płynniejsza. Preparat można dodać zarówno do świeżego, jak i starego oleju w automatycznej skrzyni biegów.
Dla prawidłowego przepływu zarówno oleju w silniku, jak i oleju przekładniowego w skrzyni biegów konieczne jest usunięcie zanieczyszczeń, które wytrącają się z tych olejów w czasie normalnej eksploatacji samochodu, a których nie są w stanie całkowicie usunąć filtry. Preparat „Engine Flush” LIQUI MOLY (nr art. 2640) został stworzony specjalnie w celu rozpuszczenia złogów i oczyszczenia układu smarowania w silniku. Podobnie działa „Oczyszczacz przekładni automatycznych” LIQUI MOLY (nr art. 2512).
Dzięki firmie LIQUI MOLY każdy kierowca może skorzystać z najnowszych osiągnięć przemysłu chemicznego przeznaczonych dla motoryzacji. Z punktu widzenia portfela kierowcy nie są to duże inwestycje, ponieważ większość tych dodatków wystarczy zastosować raz, by poczuć różnicę w pracy silnika oraz skrzyni biegów.
Komentarze (0)