Zawory chronią poszczególne komponenty przed osadami olejowymi, redukują emisje, zmniejszają zużycie oleju i umożliwiają pełne wykorzystanie mocy silnika. VAICO oferuje program obejmujący ponad 100 różnych zaworów odpowietrzających, ciśnieniowych i zwrotnych oraz zaworów sterowania powietrzem zasysanym.
Zawory odpowietrzające, odpowietrzanie obudowy korbowej
Podczas spalania w silnikach, w szczególności w silnikach Diesla, powstają tzw. gazy blow-by, które przemieszczają się z komory spalania do obudowy korbowej. Aby ciśnienie we wnętrzu nie wzrosło nadmiernie, powstające gazy odprowadzane są przez zawór odpowietrzający. Przy tym osadnik oleju odfiltrowuje cząsteczki oleju, pozostałości paliwa, parę wodną i cząsteczki sadzy z gazu, zanim zostanie ponownie doprowadzony do powietrza pobieranego przez silnik.
W celu zapewnienia wydłużonej żywotności wszystkich ważnych komponentów eksperci VAICO zalecają wymianę poszczególnych komponentów w przypadku silników Diesla co 60.000-80.000, a w przypadku silników benzynowych 80.000-100.000 kilometrów przebiegu. Aby zapewnić nieskomplikowaną wymianę zaworów odpowietrzających, VAICO oferuje specjalne zestawy naprawcze dla profesjonalnych warsztatów.
Optymalna moc we wszystkich zakresach prędkości obrotowej
Zawory w przypadku powietrza sterującego, zasysanego, to sterowane elektronicznie systemy klap zabudowanych w rurze zasysającej silnika. Umożliwiają dla wszystkich zakresów prędkości obrotowej osiągnięcie dużej prędkości wlotowej powietrza i zapewniają tym samym doskonałe wypełnienie cylindra.
- W przypadku niskich prędkości obrotowych konieczne jest możliwie szybkie zapewnienie dużego zakresu momentu obrotowego, co osiągane jest przez zastosowanie długiej rury zasysającej – wyjaśnia Dirk Brinkmann, manager produktu VAICO. - Aby w ramach wysokich zakresów prędkości obrotowej umożliwić maksymalne wydanie mocy, system klap otwiera krótki kanał rury zasysającej.
Dzięki ciągłemu ruchowi klapa może zostać z czasem wybita, a strumień powietrza może nie sterować już tak precyzyjnie, wskutek czego silnik traci moc i konieczna jest wymiana zaworu do powietrza sterującego – powietrza zasysanego. Odpowiednio wczesna wymiana uszkodzonego zaworu zapewnia właściwy proces spalania i chroni właściciela pojazdu przed dużymi kosztami skutkowymi.
Wszystkie zawory z szerokiego asortymentu wysokiej jakości marki VAICO znaleźć można na stronie www.autoteile.de.
Komentarze (0)