fot. Piotr Łukaszewicz
Technologia COTEC to nowoczesna powłoka silikatowa, która jest stosowana do materiału ciernego zamiennych klocków hamulcowych, zapewniając lepszy kontakt między tarczą a klockiem hamulcowym.
Klocki hamulcowe TRW COTEC zapewniają drogę hamowania krótszą, według zapewnień producenta, do siedmiu metrów w porównaniu z innymi wysokiej klasy klockami hamulcowymi przy pierwszych kilku zatrzymaniach po wymianie klocków (okres dopasowywania się klocków).
- Ta innowacyjna technologia oznacza, że pozostawiamy w tyle wszystkich największych konkurentów pod względem parametrów pracy w okresie dopasowywania się klocka, gdy współczynnik tarcia jest niższy niż zwykle - podkreślają przedstwiciele marki. - Podjęliśmy decyzję o zastosowaniu powłoki COTEC we wszystkich naszych klockach hamulcowych, ponieważ ma ona wpływ na bezpieczeństwo od chwili opuszczenia warsztatu przez kierowcę. Ponad 90% klocków hamulcowych sprzedawanych przez TRW w Europie, ma już powłokę COTEC. Dodatkowo do COTEC, opracowaliśmy DTEC, najwyższej klasy klocek ceramiczny o niskiej emisji pyłów, w którym do wszystkich zalet bezpieczeństwa oferowanych przez naszą główną gamę klocków powlekanych COTEC dołącza się technologia niskiej emisji pyłów, by obniżyć poziom zapylenia powierzchni felgi aż o 45%. Możesz więc teraz oferować swoim klientom wartość dodaną w postaci klocków hamulcowych DTEC pozwalających utrzymać czystsze koła - podkreślają przedstawiciele TRW.
Podczas czerwcowego wydarzenia ZF Aftermarket Tech Adventure mieliśmy okazję przyjrzeć się testom porównawczym, gdzie brały udział samochody wyposażone w tę technologię oraz w standardowy zestaw w układzie hamulcowym. Co ciekawe, w obu autach zamontowany był system, który pozwalał na uruchomienie hamulca w tym samym momencie przez operatora z zewnątrz. Taki zabieg dawał gwarancję rzetelności przeprowadzanych testów.
Komentarze (1)