– wysoki komfort jazdy, wysoka wydajność zużycia paliwa
Rośnie świadomość kosztowa konsumentów. Ma to również wpływ na koszty napraw oraz części zapasowych do samochodów. Jednak wiele spośród obecnych na rynku alternatywnych opcji mających zminimalizować koszty niesie ze sobą znaczne ryzyko. Zakres produktów rozciąga się od towarów “bez marki”, które mają podobną konstrukcję, ale nie oferują jakości i bezpieczeństwa oryginalnych części wymiennych, po części wymienne, których uproszczona konstrukcja pozwala na tanią produkcję i sprzedaż, ale których charakterystyki nie mogą konkurować z bardziej skomplikowanymi komponentami. W przypadku Dwumasowego Koła Zamachowego [Dual Mass Flywheel] (DMF) produkowanego przez LuK, na rynku znajduje się taki tani produkt alternatywny do samochodów Audi, Seat, Skoda oraz VW wyposażonych w silnik 1.9 TDI (90 oraz 110 KM).
Ten 4-częściowy zestaw sprzęgła oferowany przez konkurencję składa się z:
- Sprzęgła tarczowego z tłumikiem drgań skrętnych,
- Płyty dociskowej sprzęgła,
- Wyprzęgnika sprzęgła,
- Konwencjonalnego koła zamachowego.
Wraz z rzekomo obniżonymi kosztami za części zamienne, zestaw jest reklamowany jako zapewniający lepszy komfort jazdy oraz obsługi, a także jako bardziej ekonomiczny i odporny na zużycie niż DMF produkowane przez LuK.
Te twierdzenia konkurenta są mylące, bowiem silnik i DMF są do siebie idealnie dostrojone. Wykorzystanie sztywnego koła zamachowego powoduje nadmierne zwiększenie rezonansu, który negatywnie wpływa na komfort jazdy. Te wibracje mogą spowodować trwałe uszkodzenie skrzyni biegów i ostatecznie awarię pojazdu. Użycie oryginalnego DMF wyprodukowanego przez LuK pomaga wyizolować ten zewnętrzny rezonans w układzie jezdnym. Dzięki temu nie tylko osiąga się wysoki komfort jazdy, ale chroniony jest też wał korbowy i skrzynia biegów. Silnik z DMF może być używany przy niskich prędkościach obrotowych silnika (obroty jałowe < 900-1), tym samym minimalizując zużycie paliwa. To jest przyjazne nie tylko dla środowiska, ale również dla Twojego portfela. Kolejną przewagą wykorzystania DMF produkowanego przez LuK w porównaniu z zestawem sprzęgła konkurencji jest zmniejszenie emisji hałasu. Dzięki zwiększonemu momentowi inercji masy oraz znacznie dłuższemu skokowi – aż do 100° (konwencjonalne sprzęgło – około 22-25°) – eliminuje się niepożądane drgania przekładni oraz dudnienie nadwozia. Ciągłe prace rozwojowe prowadzone nad DMF przez LuK dają producentom samochodów możliwość projektowania silników o wysokich osiągach i o znakomitej wydajności zużycia paliwa oraz niskich poziomach emisji spalin, a także niezwykłych charakterystykach jezdnych. Poza technicznymi niedociągnięciami, 4-częściowy zestaw sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym nie stanowi lepszej wartości za oferowaną cenę – nawet jeśli na pierwszy rzut oka wydaje się tańszą alternatywą. Gdy do ceny zakupu doda się dalsze koszty, okaże się, że faktyczne wydatki są wielokrotnie wyższe. <
Te dalsze koszty obejmują:
- Zwiększone zużycie paliwa,
- Holowanie uszkodzonego pojazdu,
- Koszty wynajmu samochodu zastępczego w przypadku awarii,
- Koszty nowej skrzyni biegów,
- Koszty naprawy.
Wniosek: W celu zapewnienia ciągłego komfortu jazdy i uniknięcia wysokich kosztów serwisu, zdecydowanie zalecane jest używanie wyłącznie oryginalnych części zamiennych.
Komentarze (0)