
Automatyczna skrzynia biegów to jeden z najbardziej złożonych i krytycznych mechanizmów pojazdu, odpowiedzialny za przenoszenie mocy z silnika na koła. Aby utrzymać optymalną wydajność i zapobiec uszkodzeniom, konieczne jest wykonywanie regularnych przeglądów, w tym wymiany oleju ATF w interwałach zależnych w głównej mierze od typu skrzyni oraz intensywności eksploatacji.
Istnieją dwa sposoby wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów: dynamiczna i statyczna. W tym artykule omówimy różnicę między tymi metodami, wskażemy ich zalety i wady.
Dynamiczna wymiana oleju polega na całkowitym usunięciu przepracowanego oleju i napełnieniu skrzyni nowym za pomocą specjalistycznego urządzenia, np. Ravenol ATF Professional Line 3.0. W przypadku zastosowania tej metody następuje wymiana 95-100% oleju. Konieczne będzie przyłączenie się do obiegu olejowego skrzyni, najczęściej przez chłodniczkę oleju skrzyni...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)