Już wariant podstawowy nowej wersji ESP oferuje pełną ochronę antypoślizgową, a czujniki do pomiaru momentu obrotowego oraz przyspieszenia poprzecznego zintegrować można w układzie elektronicznym sterownika. Dzięki dokładniejszemu wysterowaniu pompy zwrotnej, szczelnym zaworom regulującym ciśnienie oraz dwóm dodatkowym czujnikom ciśnienia nowy układ jest w stanie precyzyjnie sterować hamulcami nawet przy delikatnym hamowaniu. Jest to szczególnie ważne w kontekście funkcji poprawiających komfort jazdy, takich jak ACC (Adaptive Cruise Control).
Wraz z wprowadzeniem nowej wersji ESP możliwa stała się adaptacyjna regulacja prędkości i odległości wespół z funkcją Stop&Go. Oprócz samego układu ESP plus Bosch dostarcza producentom samochodów radar krótkiego zasięgu LRR3, który przy jeździe w korku umożliwia automatyczne wyhamowanie samochodu (aż do zatrzymania) oraz automatyczne ruszanie po krótkim postoju. Jeżeli samochód został zatrzymany na dłuższy czas, aby ruszyć, wystarczy, że kierowca naciśnie lekko pedał gazu. Najbardziej zaawansowaną wersją dziewiątej generacji układu jest ESP premium – wyposażona w pompę zwrotną z sześcioma tłokami, które wyjątkowo szybko i równomiernie podnoszą ciśnienie, zachowując przy tym bardzo niski poziom emisji drgań i hałasu.
W najnowszej wersji systemu ESP plus kluczowa jest uniwersalność. Dzięki modułowej budowie samego urządzenia oraz jego oprogramowania na bazie jednej konstrukcji konfigurować można różne warianty układu.
Komentarze (0)