Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

EasyConn Łatwy i pewny kontakt

Nowy system okablowania i oświetlenia Helli dla 24-woltowych naczep i przyczep.

Oświetlenie i okablowanie należą z pewnością do najważniejszych kwestii związanych z przyczepami. Przewody i lampy muszą w tych konstrukcjach funkcjonować latami bezproblemowo i niezawodnie.
Wielkie znaczenie ma przy tym pewność i bezpieczeństwo działania złączy i wtyków. Im więcej elementów obejmuje okablowanie, tym większe jest ryzyko, że któraś z części w ciągu wieloletniego życia serwisowego przyczepy odmówi współpracy. Dlatego nowy hellowski system okablowania i oświetlenia EasyConn konsekwentnie unika rozdzielaczy. A przy okazji przyczynia się do obniżenia kosztów produkcji przyczep do pojazdów użytkowych.
<00011180a_AM0.jpg>
W wyposażaniu przyczep minimalizacja kosztów odgrywa ogromną rolę. Hella wzięła to pod uwagę i pokazała, że optymalne okablowanie nie musi być drogie. EasyConn nie oszczędza na jakości, lecz np. na liczbie części, jakie trzeba zamontować. Dlatego nie ma rozdzielaczy, kable ciągnięte są bezpośrednio pomiędzy złączami lub wtykami. Ale i te elementy połączeń są zupełnie nowego typu. Są mniejsze i łatwiejsze w montażu. Niepotrzebne są do tego narzędzia, co oznacza oszczędności czasu pracy, a więc i pieniędzy. A dla dalszego wydłużenia życia serwisowego i podniesienia bezpieczeństwa obsługi, Hella natryskuje wtyki tworzywem sztucznym.
<00011174a_AM0.jpg>
Również elementy oświetleniowe systemu EasyConn są zaprojektowane tak, aby służyły jak najdłużej i najpewniej. Uderzenia i drgania są zabójstwem dla żarówek i dlatego Hella stosuje poczwórne tłumienie wstrząsów w tylnych lampach. Podnosi to zdecydowanie trwałość lamp.
<10000233a_AM0.jpg>
W zasadzie elementy oświetleniowe lamp bocznych obrysowych nie potrzebują wymiany. Są one bowiem diodami świetlnymi LED, i to wyjątkowo jasno świecącymi, jako że w każdej lampie zastosowano po dwie diody typu Piranha. Zintegrowane przełączanie mostkowe umożliwia podłączanie lamp bocznych obrysowych – bez narzędzi – bez konieczności uwzględniania biegunowości. To także oznacza ogromną oszczędność czasu. Jedyny w swoim rodzaju w skali całego rynku jest sposób mocowania tych światełek. Mocowania można zainstalować do przodu lub do tyłu, co zapewnia wytwórcy pojazdu sporą elastyczność konstrukcji.
Światła obrysowe na gumowych ramionach są w przyczepach narażone na brutalne traktowanie. Poddawane są ciągłym uderzeniom, potrącane i odchylanie podczas każdego manewru na rampie i każdego załadunku lub rozładunku. Dlatego światła obrysowe EasyConn są skonstruowane w wyjątkowo sprytny sposób. Przed uszkodzeniami chroni je gruby gumowy płaszcz, ale we wnętrzu gumowego ramienia skryto stalową sprężynę, która zapewnia stabilność w czasie jazdy, ale na uderzenia reaguje elastycznie. Gdyby jednak uderzenie sięgnęło samej szyby lampy, o bezpieczeństwo i pewność funkcjonowania dba podwójne otulenie źródła światła amortyzowaną szybą.
<00012556a_AM0.jpg>
Światła EasyConn mają także homologację dla pojazdów według GGVS/ADR.
Uniwersalne możliwości stosowania i elastyczność to w ogóle najważniejsze cechy i największe zalety tego nowego systemu okablowania i oświetlenia. Na przykład, jeśli chodzi o długość i przebieg kabli pod uwagę bierze się indywidualne życzenia klientów. Nawet jeśli wytwórca pojazdu z jakichś powodów zażyczyłby sobie skrzynek rozdzielaczowych, nie będzie to żaden problem. Wówczas ten zasadniczo bezrozdzielaczowy system EasyConn zostanie wyposażony w rozdzielacze.
B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony